Recomandări de la Protecția Consumatorilor pentru cei cu vacanțe anulate

0
96

În contextul pandemiei provocate de noul coronavirus, care a afectat pe multiple planuri viața obișnuită a cetățenilor, începând cu sfera mobilității, care include și activitățile turistice, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) este în măsură să facă o serie de recomandări tuturor consumatorilor interesați. Astfel, pentru a preîntâmpina creșterea peste măsură a nivelului de aglomerare al agențiilor de turism – preocupate în aceste zile să acorde consultanță celor interesați de modul în care actuala criză sanitară globală le-ar putea modifica planurile de vacanță pentru acest an -, este indicat să urmăriți cu atenție evoluția situației legate de răspândirea și controlul pandemiei de coronavirus, la nivelul fiecărei țări, din surse de informații credibile, pe cât posibil oficiale. Situația trebuie tratată cu calm și înțelegere, agențiile de turism fiind nevoite în această perioadă să se concentreze, cu prioritate, asupra plecărilor programate pentru perioada imediat următoare.

Cereri în scris pentru restituirea contravalorii vacanțelor anulate

Comisarii de la Protecția Consumatorilor vă mai sfătuiesc ca în cazul în care ″aveați în plan deplasări cu data de început în următoarele 14 zile, pe care acum doriți să le contramandați, să faceți, în scris, o cerere de restituire a banilor achitați deja către operatorul economic. Agenția vă poate propune următoarele două variante de rezolvare a situației: fie va începe toate demersurile necesare recuperării banilor de la furnizorii de servicii turistice, astfel încât demersul dvs. să se finalizeze cu succes, în timp util; fie, în urma cererii dumneavoastră, veți primi un document care atestă creanța Dvs. comercială și care vă dă posibilitatea ca, la o dată ulterioară, după încheierea perioadei de pandemie și a efectelor acesteia, să călătoriți în aceleași condiții precum cele contractate inițial către destinațiile alese de dvs.″ Consumatorii sunt în­demnați la răbdare, deoarece soluționarea problemei lor ar putea să dureze.

Destinații turistice, în zona roșie

Totodată, ANPC reamintește că destinațiile încadrate în categoria zonă roșie, afectate de COVID-19, sunt în acest moment următoarele: Italia – întreaga țară; China – provincia Hubei, inclusiv orașul Wuhan; Coreea de Sud – orașul Daegu, județul Cheogdo; Franţa – regiunile: Hauts de France, Île de France, Grand Est, Bourgogne France Comte, Auvergne Rhones Alpes; Germania – regiunile: Ba­den Wurttemberg, Bayern, Nordr­hein Westfalen; Spania – regiunea Madrid.
Pentru orice destinație din zona roșie afectată şi ținând cont de componenţa serviciului achiziționat, operatorul economic vă va putea restitui contravaloarea serviciului de călătorie rezervat, de îndată ce va primi banii de la furnizorii locali implicați în tranzacție. În cazul în care doriți să obțineți prin intervenție proprie rambursarea, operatorul economic vă va pune la dispoziție datele de contact ale furnizorilor serviciilor contractate.

Destinații turistice, în categoria zona galbenă

În schimb, destinațiile încadrate în categoria zonă galbenă, afectate de COVID-19, sunt în acest moment următoarele: China – alte provincii și orașe din China continentală, în afară de cele din zona roșie, Coreea de Sud – alte județe și localități, în afară de cele din zona roșie, Germania – districtul Heinsberg din Renania de Nord Westfalia), Iran – întreaga țară, Franța – alte provincii, în afară de cele din zona roșie, Spania – alte provincii, în afară de cele din zona roșie. Pentru orice destinație din zona galbenă, călătorul va putea anula serviciul de călătorie conform condițiilor contractuale agreate la momentul rezervării acestuia, cu aplicarea penalizărilor din contract.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.