Reorganizarea Primăriei Sighetu Marmației și a direcțiilor subordonate este un lucru necesar, spun toți. Viziunea primarului însă nu coincide în totalitate cu cea a majorității din Consiliul Local. Unul dintre punctele sensibile este și cel al funcției de administrator public.
Astfel, viceprimarul municipiului nu este de acord cu introducerea în organigramă a postului de city manager, care ar dubla, într-un fel, atribuțiile pe care le-ar putea prelua viceprimarul: „Este absolut necesară o reorganizare a organigramei actuale, pentru realitățile pe care le avem noi astăzi. Consider că atât primăria, cât și instituțiile subordonate trebuie regândite, ca atare, demersul este de bun augur, însă se impun câteva observații. Toate aceste modificări trebuie făcute în baza unui dialog cu toți cei implicați. Ni s-a prezentat un draft, ca o primă schiță, în care se gândesc niște direcții. Sper că primarul va accepta de această dată amendamentele pe care le pot aduce consilierii locali. O chestiune care mi-a atras atenția în acel draft a fost introducerea în organigramă a unui post de administrator public, sau „city manager”. În orașele mari, pe lângă primar și doi viceprimari, unde există multe direcții, probabil că se impune acest post. Însă eu nu cred că la noi în Municipiul Sighet mai este necesar să inventăm funcții. Atâta vreme cât avem primar și viceprimar, iar legiuitorul dă posibilitatea împărțirii, printr-o bună colaborare a atribuțiilor care țin de buna organizare a municipiului nostru, a veni și a introduce în organigramă o asemenea poziție, să nu vorbim că aceasta ar costa și bugetul local mult, deoarece discutăm cu siguranță de peste 10.000 de lei salariu lunar pentru această poziție, nu este normal. Acest city manager, în mod normal, se ocupă de implementarea politicilor publice, lucru pe care oarecum l-ar avea în atribuții și viceprimarul, așa că el nu ar face altceva decât să dubleze o poziție care există în prezent în organigramă și să încarce bugetul local cu sume în plus. La un calcul simplu, doar de la 10.000/lună, se poate vedea cât ar costa o asemenea funcție într-un an municipalitatea, să nu mai discutăm de 4 ani de mandat”, a explicat Daniela Onița-Ivașcu, viceprimarul din Sighetu Marmației.