Azi debutează Programul “Rabla 2018” pentru firme

0
214

– plafon maxim 200.000 euro –

Firmele interesate de casarea autoturismelor vechi şi reînnoirea parcului auto pot opta pentru a primi finanţare de la stat, de pînă la 9.200 lei, conform unui comunicat al Administraţiei Fondului de Mediu. Programul se desfăşoară în perioada 15 martie – 28 septembrie 2018.
Pe lîngă persoanele fizice care au dreptul la finanţare de la stat în vederea achiziţionării unui nou autoturism prin casarea celui vechi, şi firmele se pot înscrie în programul Rabla, unde vor primi un plafon maxim de 9.200 lei pentru o maşină, fără să se depăşească suma totală de 200.000 euro, în caz că se doreşte achiziţionarea mai multor maşini.

Condiţiile pentru obţinerea finanţării?

Condiţiile şi regulile după care se ghidează Rabla pentru firme sunt incluse în Ordinul Ministerului Mediului nr. 661/2017 privind aprobarea Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2017-2019. Concret, de fonduri pot beneficia entităţile juridice din România care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
• Deţine calitatea de proprietar al autoturismului vechi casat
• Acţionează în nume propriu
• Nu are datorii la plata obligaţiilor către bugetul de stat, bugetele locale sau bugetul Fondului pentru mediu
• Nu se află în stare de insolvenţă sau faliment, nu se află în procedura de reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare, desfiinţare, închidere etc.
• Desfăşoară activităţi economice pe teritoriul României
• Valoarea totală a ajutoarelor de minimis, de care a beneficiat în ultimii doi ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în cursul căruia depune dosar de acceptare în program, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate pentru casarea automobilului, nu depăşeşte echivalentul în lei a 200.000 euro
• Nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice pentru achiziţionarea aceluiaşi autovehicul care urmează a fi achiziţionat prin programul Rabla.

Depunerea dosarului

Dacă îndeplinesc aceste condiţii, reprezentanţii entităţilor juridice trebuie să întocmească şi să depună un dosar de înscriere la registratura AFM. După ce autorităţile verifică datele din dosar, îl acceptă sau îl resping.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.