Autoritatea de concurenţă suspectează limitarea livrărilor de ouă de consum de către cei mai importanţi furnizori, cu implicarea asociaţiei din domeniu, cu scopul de a majora artificial preţurile produselor comercializate de aceştia. Investigaţia a fost declanşată de Consiliul Concurenţei, la sesizarea Ministerului Agriculturii.
“Analiza pieţei româneşti a ouălor, în contextul european actual, indică faptul că majorările de preţuri de la sfârşitul anului 2017 ar putea fi explicate de anumiţi factori conjuncturali, precum criza producţiei de ouă din anumite State Membre ale Uniunii Europene sau ciclicitatea producţiei. Cu toate acestea, însă, nu se poate explica amplitudinea creşterii preţurilor produselor autohtone: dacă în septembrie preţul ouălor în România era sub media UE (85,2%), în noiembrie, acesta a crescut, depăşind media UE (104%). În acelaşi timp, analiza autorităţii a arătat că au existat creşteri importante ale preţurilor de achiziţie de către comercianţi, preţurile crescând în medie cu 57% în luna noiembrie faţă de luna septembrie 2017. Preţurile de vânzare la raft au crescut, în medie, cu 49% în acelaşi interval”, arată într-un comunicat Consiliul Concurenţei. În prezent, preţurile de vânzare pentru ouăle de consum au scăzut. Cei vizaţi de investigaţia Consiliului Concurenţei sunt furnizori importanţi de ouă care reprezintă aproximativ 45% din producţia existentă de ouă din România, fiind furnizorii principalilor comercianţi activi la nivel naţional, iar asociaţia din care aceştia fac parte este reprezentanta a circa 90% din crescătorii de păsări şi producătorii de ouă de pe piaţa românească.