În județul Maramureș, dintr-un total de 5.170 de cadre didactice, 2.980 sunt utilizatoare de platforme educaționale, rezultând un procent de 57,64%, arată o analiză efectuată de experții e-learning din cadrul proiectului CRED.
Experții e-learning locali și regionali din cadrul proiectului CRED au întreprins recent un demers național privind identificarea platformelor de învățare utilizate pentru procesul didactic online în unitățile de învățământ preuniversitar de stat, nivelurile primar, gimnazial și liceal. Astfel, la sfârșitul lunii iulie, în vederea asigurării resurselor digitale pentru derularea activităților educaționale în mediul online, a început o amplă acțiune de diagnoză a existenței și stadiului de întrebuințare a platformelor de învățare în 5.387 de unități de învățământ de stat. Acțiunea a urmărit și stabilirea numărului de cadre didactice care folosesc platforme și instrumente educaționale digitale. Din perspectiva răspunsurilor privind platformele educaționale utilizate de către cadrele didactice pentru desfășurarea activităților în mediul online, a rezultat faptul că unitățile de învățământ utilizează: Gsuite, Office365, Adservio, Kinderpedia, Edu24. Un număr important de răspunsuri se referă la alte platforme și instrumente, respondenții menționând: Zoom, WhatsApp, Moodle, Facebook, ASQ, Classroom etc. Potrivit informațiilor furnizate, în Maramureș, dintr-un total de 5.170 de cadre didactice, 2.980 sunt utilizatoare de platforme educaționale, rezultând un procent de 57,64%. Procedura de colectare a datelor va continua și în perioada următoare.