– 3 persoane au fost rănite –
Luni, 6 ianuarie, polițiștii au intervenit la un accident de circulație produs pe raza localității Budești.
Verificările au relevat că un bărbat, de 36 de ani, care conducea un autoturism pe direcția Cavnic – Budești, a derapat într-o curbă periculoasă, a părăsit partea carosabilă și a intrat în coliziune cu parapetul metalic de protecție.
Trei pasagere au suferit leziuni corporale și au fost transportate la spital, nu au necesitat internarea.
Șoferul a fost testat cu aparatul etilotest și nu se afla sub influența alcoolului. Polițiștii continuă cercetările sub aspectul comiterii infracțiunii de vătămare corporală din culpă.
În Dragomirești
Fără permis și în stare de ebrietate
În timp ce acționau pentru prevenirea accidentelor și combaterea principalelor cauze generatoare de accidente, luni seara, în jurul orei 22, polițiștii au oprit pentru verificări un autoturism condus prin Dragomirești.
La volan a fost identificat un tânăr, de 29 de ani, din oraș. Acesta a fost testat cu aparatul etilotest care a indicat o concentrație de peste 0.40 mg/l alcool pur în aerul expirat. De asemenea polițiștii au constatat că acesta nu deține permis de conducere.
Tânărul a fost condus la spital pentru recoltarea de probe de sânge în vederea stabilirii alcoolemiei.
Polițiștii au întocmit dosar penal și continuă cercetările sub aspectul comiterii infracțiunilor de conducerea unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe și conducerea unui vehicul fără permis de conducere.
Pentru 2020
Punctul de amendă a rămas 145 lei
În prima ședință a anului, Guvernul a adoptat un proiect de ordonanță de urgență care prevede că punctul de amendă a fost înghețat la nivelul de 145 lei, fiind eliminată corelarea cu nivelul salariului minim brut pe economie.
Din 1 ianuarie
Noi standarde de emisii pentru motociclete și mopede
Începând cu 1 ianuarie 2020, toate motocicletele și mopedele noi, care vor fi omologate în scopul comercializării în Uniunea Europeană, trebuie să îndeplinească noul standard de mediu Euro 5, care va înlocui norma de poluare actuală Euro 4.
Potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Motocicluri, unele segmente de nișă (motocicletele enduro și cele de trial, mopedele cu trei roți concepute pentru scopuri utilitare și cvadriciclurile ușoare) au primit o perioadă de tranziție pentru conformare. Astfel, aceste motocicluri de nișă va trebui să îndeplinească noile limite de emisii Euro5, de la 1 ianuarie 2024.
O altă modificare este introducerea progresivă a unui al doilea nivel de diagnoză cu care motociclul este echipat din construcție, care permite identificarea avansată și semnalizarea defecțiunilor, precum și defectarea sistemelor de control al emisiilor.