Din anul viitor o nouă instituţie va soluţiona litigiile dintre bănci şi clienţi

0
353

Conflictele dintre clienţi şi comercianţi sau bănci vor fi tranşate de o nouă instituţie care va funcţiona în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. Misiunea sa va fi una dificilă şi anume va trebui să medieze între părţile aflate în conflict, astfel încît să nu se mai ajungă la un proces. Noua structură ar trebui să înceapă activitatea la începutul anului viitor.

Clienţii nemulţumiţi vor putea încerca să-şi rezolve problemele cu banca sau comercianţii fără a apela la instanţă, cel puţin în primă fază. Medierea nu este obligatorie, dar poate fi o soluţie mai rapidă. Ideea noii instituţii este inspirată de o directivă europenă.
În cazul conflictelor cu băncile, activitatea centrului va fi coordonată de un colegiu format din cinci membri, care vor identifica soluţii pentru rezolvarea neînţelegerilor. Propunerile lor devin obligatorii dacă în 15 zile nu sînt atacate în instanţă.
Românii au dat în judecată băncile, în special pentru clauzele abuzive din contractele de credit. Unii dintre ei se judecă în procese colective, sprijinite de ANPC, care a chemat în instanţă 11 bănci şi are în derulare 33 de procese pentru clauze abuzive.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.