„Să vorbim despre piaţa financiară nebancară!“ Elevii claselor a VII-a A, B şi C, alături de profesorii lor de ştiinţe socio-umane, au participat în data de 23 ianuarie la ultimul atelier de lucru din cadrul programului de educaţie financiară derulat de Şcoala Gimnazială „George Coşbuc“ (director, prof. Hampu Gianina) în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Maramureş şi Autoritatea de Supraveghere Financiară. Programul îşi propune drept obiective creşterea nivelului de informare cu privire la piaţa financiară nebancară, conştientizarea elevilor asupra oportunităţilor şi riscurilor financiare, înţelegerea principalelor produse şi servicii financiare nebancare, asigurări, pensii private şi piaţa de capital, încercând să creeze un punct de start în stabilirea unei culturi financiare generale în rândul elevilor.
„Şcoala noastră a manifestat întotdeauna deschidere faţă de programele de educaţie financiară pentru elevi, făcând în această direcţie paşi importanţi prin proiectele şi pachetele de discipline opţionale ofertate de-a lungul timpului: programele de educaţie economico-financiară Junior Achievement, activităţi de tipul Job Shadowing, „Banii pe înţelesul copiilor“ sau „Educaţie financiară pentru copii“, pentru că dascălii noştri au înţeles cât de important este antreprenoriatul şi cât de important este să-l predai copiilor prin joc şi alegând resursele adecvate vârstei. Educaţia economico-financiară, componentă a <noilor educaţii>, are drept scop formarea competenţelor antreprenoriale la elevi, iar antreprenoriatul reprezintă, în esenţă, o atitudine, un mod de gândire şi de a te raporta la lume, indiferent de domeniul în care se manifestă iniţiativa. Învăţându-i pe elevi să gândească antreprenorial, le modelăm de fapt gândirea, promovând un model de învăţare şi din greşeli, şi din provocări. Spiritul antreprenorial nu este întotdeauna unul înnăscut; gândirea creativă, rezolvarea problemelor, buna comunicare, adaptabilitatea într-o lume în continuă schimbare, a fi parte dintr-o echipă nu sunt daruri naturale cu care toţi suntem înzestraţi, ci toate acestea pot fi învăţate în şcoală. Iniţierea elevilor claselor primare şi gimnaziale în universul economico-financiar contribuie la dezvoltarea unei gândiri de tip antreprenorial, fapt ce va genera cu siguranţă schimbări importante la nivelul mentalităţii acestei generaţii. De aceea responsabilitatea noastră ca dascăli este de a crea pentru elevi cadrul adecvat în şcoală, prin care ei să-şi formeze aceste competenţe, atât de necesare pentru o bună adaptare în lumea modernă. Iar în acest sens, introducerea „Educaţiei economico-financiare“ ca disciplină în trunchiul comun pentru elevii claselor a VIII-a, începând cu anul şcolar 2020-2021, conform Ordinului MEN Nr. 3590 din 05.04.2016, cu privire la Planul-cadru de învăţământ pentru gimnaziu, este o iniţiativă lăudabilă. Mulţumim Inspectoratului Şcolar Judeţean Maramureş pentru şansa de a participa la acest program şi formatorului desemnat de ASF, doamna Natalia Bodea, pentru maniera ludică şi interactivă în care ne-a explicat cele mai importante aspecte ale pieţei financiare nebancare“, ne-a declarat directorul adjunct al şcolii, prof. dr. Adriana Cînţa. (A.T.)