Nu ești la modă dacă nu ai cont măcar pe una din rețelele de socializare. Bune până la un punct, dar și cu multe puncte negre. Care merg de la limbajul folosit, informații neverificate, până la promovarea urii și discriminărilor de tot felul.
În vremea coronavirusului, într-o lume atentă la ceea ce se spune în spațiul public, o lume a celor care îți spun să stai în casă, sau să nu stai în casă, să porți mască, sau să nu porți mască, să respecți normele, sau să le ignori, s-a dezvoltat și se răspândesc atitudini dominate de adversitate, ură, teamă sau spaimă. Aceste ipostaze și atitudini au tendința de a sufoca solidaritatea umană, cultura unei comunități active, de care este nevoie în aceste condiții excepționale ale epidemiei de Covid-19.
Este și motivul pentru care branduri de succes au decis să nu-și mai promoveze produsele pe Facebook, pentru a contracara răspândirea urii. Există și un număr mare de tot felul de organizații, care cer Facebook să controleze mai strict dezinformările şi răspândirea urii, prin măsuri precum crearea unei linii separate de moderare pentru utilizatorii care afirmă că au devenit ţinte din cauza rasei sau a religiei.
Facebook-ul este bun, până acolo unde începe limbajul suburban, atitudinile care nu concordă cu bunul simț în primul rând și dezinformarea! Lecții de învățat!