Dacă există o categorie de meserii vechi, care nu vor dispărea probabil niciodată (așa cum este cazul medicilor, avocaților, profesorilor etc.), există și o categorie de joburi relativ noi și în continuă evoluție.
Aici intră toate domeniile care sunt legate de sfera digitală. Conform unei analize realizate de LinkedIn, printre meseriile cu cea mai mare creștere în ultimii 4 ani și cu cel mai mare potențial în 2022 și în viitor se numără următoarele: Specialist în vaccinuri – Echipe întregi de cercetători și oameni de știință lucrează fără oprire în acest scop în ultimii aproape 2 ani, în întreaga lume; Manager pentru diversitate și incluziune. Jobul presupune să ai în primul rând abilități de leadership, pentru a putea coordona și conduce echipele care susțin inițiativele companiei (este vorba despre companii mari, în general) legate de creșterea diversității, echității și apartenenței în cadrul unei organizații; Managerii de marketing pentru clienți colaborează deseori atât cu departamentele de vânzări, cât și cu cele de marketing, planificând și organizând campanii și evenimente prin care clienții sunt stimulați să ajute la dezvoltarea și executarea programelor care stimulează implicarea clienților, cum ar fi premii și evenimente; Inginerii Machine Learning dezvoltă și implementează algoritmi și sisteme de inteligență artificială care rulează automat produse și aplicații; Reprezentanți de Business Development sunt, de obicei, agenți de vânzări care au ca responsabilități identificarea și contactarea potențialilor clienți. Un User Experience Researcher trebuie să urmărească, să studieze și să interpreteze motivațiile, preferințele și comportamentele utilizatorilor (vizitatorilor), pentru a ajuta la conturarea strategiei de business și la creșterea vânzării produselor.