Podul de la Ulmeni, tot mai aproape de finalizare!

2
1983

Construcţia podului peste Someş, care va lega Ulmeniul de Mireşu Mare, avansează. În acest moment se asamblează structura metalică ce va face efectiv legătura între cele două maluri, după care mai trebuie executată calea de rulare. Odată încheiată această lucrare, maşinile şi pietonii nu vor mai trebui să aştepte cu rândul la bac pentru a putea trece dincolo.

Conform estimărilor, până la finele lunii viitoare, arcele de metal ar trebui să unească cele două maluri ale Someşului. Lucian Morar, primarul din Ulmeni, ne-a explicat: „Sper ca într-o lună şi ceva să lansăm podul peste Someş – construcţia actuală de peste râu va fi împinsă către malul dinspre noi, făcând legătura între cele două maluri. Mai trebuie puse încă două arce, tiranţii şi apoi va fi împins peste apă. În procente, peste 80% din lucrări sunt finalizate. Urmează o parte puţin mai complicată, aceea de cofrare, turnare de beton pe partea carosabilă, peste structura de metal. Constructorul va vedea exact ce soluţie va găsi, că pe parcursul lucrărilor s-au tot schimbat din mers o serie de soluţii tehnice de execuţie, pentru că a întâmpinat tot felul de probleme, având în vedere că acest tip de pod este unul nou pentru noi. Pe hârtie, în proiect, lucrurile stau într-un fel, dar la momentul execuţiei au apărut tot felul de impedimente la realizarea obiectivului. Podul va costa la finalul execuţiei 10,2 milioane de lei, iar construcţia similară ce se va face la Seini, a fost licitată cu 17 milioane, adică cu 70% în plus…”.

După recepţia lucrărilor, mai trebuie realizat drumul de legătură

Lucian Morar, primarul din Ulmeni

La finalul lucrărilor, care se speră că va fi în acest an, urmează realizarea drumului de legătură: „Depinde mult şi de vreme, când va deveni funcţional podul, dar şi de alţi factori, precum cei financiari, cum vor veni banii de la Ministerul Dezvoltării. Dar noi sperăm ca până la finele acestui an să fie gata construcţia. După recepţia lucrărilor mai trebuie să modernizăm drumul de acces, cu bani de la Consiliul Judeţean, sper, având în vedere că acest tronson este totuşi drum judeţean. Cei din conducerea CJ ne dau asigurări că aşa va fi. Vom mai avea o problemă legată de infrastructură, că va trebui să gândim un sens giratoriu la intersecţia cu drumul judeţean 108A, care să permită încadrarea uşoară a maşinilor mari, mai ales a tirurilor. Soluţia adoptată va trebui să fie una viabilă, în condiţiile în care acolo este foarte aproape şi trecerea la nivel cu calea ferată. Funcţional, într-o anumită măsură, va putea fi podul şi înainte să se lucreze la drum, că doar şi acum anumite categorii de autovehicule circulă pe acolo când trec cu bacul”, a mai spus primarul. Cei care operează bacul în zonă nu se tem că vor rămâne prea repede fără obiectul muncii: „La ce ritm au lucrările, poate că nu se termină construcţia nici în cinci ani! Nu vedeţi că se lucrează cu viteza melcului?! Până atunci trecem noi oamenii şi maşinile cu bacul. Ce va fi după, vom vedea”, ne-a spus unul dintre luntraşi. Pentru a putea trece în prezent peste apă cu bacul, un şofer de maşină mică trebuie să plătească 5 lei. Când podul va fi gata, traversarea apei va fi însă gratuită.

În 30 septembrie, podul va fi gata!

Am stat de vorbă şi cu constructorul podului, care ne-a explicat ce lucrări se fac în prezent şi ce a mai rămas de executat: „Acum tocmai montăm din arcele metalice, trebuie sudate, a rămas să îl mai punem pe ultimul. Mai este vreo săptămână de sudat pe ele, după care montăm tiranţii şi urmează să-l trecem peste Someş. Apoi trebuie să turnăm betonul şi să asfaltăm rampele de acces peste pod. Construcţia va fi gata în termen, spun eu, adică în 30 septembrie vom termina. La acest obiectiv au fost nişte lucruri pe care nu le-am cunoscut, fiind prima construcţie de acest gen a noastră, dar se pare că le-am dat de capăt şi acum suntem în linie dreaptă. O problemă a fost legată de sudura specială pe care trebuie să o facem şi care nu se poate executa pe ploaie, pe frig, sau pe caniculă, dar mergem mai departe. A fost prima noastră experienţă de acest fel cu care ne-am confruntat. Acum ştim exact ce e de făcut în asemenea situaţii”, a precizat Ioan Băbuţ, constructorul podului. Ca să îţi poţi da seama de complexitatea lucrării, trebuie doar să ştii că o singură piesă de metal din structura podului cântăreşte peste 30 de tone! Şi sunt multe asemenea piese sudate în corpul podului. Cât despre decontarea contravalorii facturilor pentru lucrările executate, Ioan Băbuţ a spus că acestea sunt la zi. Au existat anumite întârzieri, dar toate s-au reglat din mers.

2 COMENTARII

  1. dezastru, habar n-au sa construiasca un pod de ca. 100m……………..turcii au facut in 3 ani unul dintre cel mai mare Pod suspendat din lume……in 3 ANI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.