Politica APIA anti-mită

0
17

În 21 decembrie 2020, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură APIA a emis documentul „Procedura de sistem pentru avertizarea în interes public”, prin care salariațiii-avertizori sînt încurajați să semnaleze faptele ilegale pe care le observă în timpul serviciului (corupție, mită și tentativă de mită, practici abuzive, proastă administrare).
Apare un model de reclamație, numit „Formular de avertizare în interes public”, în care este invocată Legea 571/2004 privind protecția personalului din autoritățile publice și din alte unități care semnalează încălcări ale legii. Salariatul corect trebuie să se adreseze mai întîi șefului său ierarhic superior printr-o scrisoare, iar dacă acesta nu răspunde sau răspunsul nu e satisfăcător, atunci reclamația va fi trimisă la directorul general APIA, în București. Reclamantul trebuie să-și dovedească afirmațiile, cu acte depuse în copie. Comisia internă din APIA, formată din trei persoane, va cerceta dacă faptele sînt reale sau nu.
Formularul se încheie: „Față de cele de mai sus, vă rog să dispuneți măsurile legale pentru apărarea drepturilor ce îmi sînt recunoscute în baza Legii nr. 571/2004 privind protecția personalului din autoritățile publice, instituțiile publice și din alte unități care semnalează încălcări ale legii și Regulamentului UE 2016/679 privind protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date.
Solicit ca demersurile efectuate în legătură cu soluționarea acestei sesizări să nu fie făcute publice. Semnătura – . Data -”.
• Și statul democrat are servicii de securitate internă și un sistem de încurajare a pîrîtorilor, care suspendă prezumția de nevinovăție și le dă frîu liber reclamagiilor.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.