Din 15 mai, în județul Maramureș, certificatul de cazier judiciar și certificatul de integritate comportamentală se pot obține de la următoarele centre:
• Serviciul C.J.S.E.O. prin Ghișeul situat în Baia Mare, str. Tineretului nr. 2, cu intrare din strada Șteampului.
Program de funcționare: luni, marți, miercuri, între orele 8.30-12.30; joi, între orele 13-17; vineri, între orele 8.30-13.
• Poliția Municipiului Sighetu Marmației, str. Mihai Viteazu nr. 10.
Program de funcționare: luni, miercuri și vineri, între orele 9.30-12.30; joi, între orele 12.30-15.30.
• Poliția orașului Vișeu de Sus, str. 22 Decembrie nr. 30A.
Program de funcționare: luni – vineri, între orele 9.30-12.30.
• Poliția orașului Borșa, str. Lăzuci nr. 6.
Program de funcționare: luni – vineri, între orele 9-12.
• Poliția orașului Târgu Lăpuș, str. P-ța Eroilor nr. 25.
Program de funcționare: luni – vineri, între orele 9-12.
CERTIFICATUL DE CAZIER JUDICIAR
Începând cu data de 01.02.2023 certificatul de cazier judiciar poate fi obținut online prin platformele ghiseu.ro și hub.mai.gov.ro, modalitate disponibilă pentru persoanele fizice, de cetățenie română, care nu sunt înscrise în evidențele Sistemului Național de Evidență a cazierului judiciar Român – ROCRIS.
În conformitate cu prevederile Legii nr. 267/2021, instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale NU POT SOLICITA persoanelor fizice sau persoanelor juridice, în vederea soluționării cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de către instituții publice sau organe de specialitate ale administrației publice centrale.
PERSOANA FIZICĂ
Pentru a obține un certificat de cazier judiciar din România, persoana fizică poate depune personal cererea tip, cu datele complete de stare civilă și motivată sau va putea solicita tipărirea acesteia din sistemul informatic, la orice unitate/subunitate de poliție în care există ghișeu de cazier judiciar însoțită de:
– actul de identitate (carte de identitate, buletin de identitate, pașaport, carte de identitate provizorie și certificate de înregistrare a cetățenilor UE, carte de rezidență permanentă, permis de ședere temporară sau permanentă, aflate în termen de valabilitate).
Certificatul de cazier judiciar pentru persoanele fizice se poate solicita și prin împuterniciți, conform procedurilor legale în vigoare, atât în țară, cât și în străinătate.
Certificatul de cazier judiciar se eliberează de regulă “pe loc” sau în cel mult 3 zile de la data solicitării.
Persoanele domiciliate în străinătate pot solicita eliberarea certificatului de cazier judiciar prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, caz în care se eliberează în cel mult 30 de zile de la data depunerii.
PERSOANA JURIDICĂ
Cererea-tip, cu datele complete de identificare și motivată, se depune de către persoana juridică prin reprezentant legal, care trebuie să își dovedească calitatea, la orice unitate ori subunitate de poliție conectată la ROCRIS, unde există ghișeu de cazier judiciar, sau vor putea solicita tipărirea acesteia din sistemul informatic.
La depunerea cererii, reprezentantul legal al persoanei juridice va prezenta următoarele documente:
• dovada că este reprezentantul legal al persoanei juridice solicitante
• actul de identitate al reprezentantului legal.
Certificatul de cazier judiciar se eliberează de regulă “pe loc” sau în cel mult 3 zile de la data solicitării.
Certificatul de cazier judiciar este valabil 6 luni de la data eliberării și numai în scopul în care a fost eliberat.
CERTIFICATUL DE INTEGRITATE COMPORTAMENTALĂ
Începând cu data de 01.07.2021, la nivelul ghișeelor de cazier judiciar se eliberează, în aceleași condiții în care se eliberează certificatele de cazier judiciar, și Certificatele de integritate comportamentală prevăzute în Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare.
Certificatul de integritate comportamentală se eliberează de regulă “pe loc” sau în cel mult 3 zile de la data solicitării și este valabil 6 luni de la data eliberării și numai în scopul în care a fost eliberat.
Instituțiile din sistemul de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane pot solicita copii de pe Registru, cu acordul persoanelor verificate.
Solicitările se pot transmite pe adresa de mail cazier@mm.politiaromana.ro, precizând clar că solicitanții şi-au dat acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal conform prevederilor în vigoare și există consimțământul expres al persoanelor pentru care se efectuează verificări specifice.
Pentru alte informații, personalul Serviciului Cazier Judiciar, Statistică și Evidențe Operative vă stă la dispoziție la tel. 0262207282, 0262207212 .