Grevă japoneză la Urbis

0
880

Şoferii şi angajaţii societăţii Urbis, afiliaţi la Sindicatul Lucrătorilor din Transporturi şi Servicii Maramureş au purtat ieri, 9 martie, pe mâna stângă, banderolă albă. Sindicaliştii au recurs la acest gest după ce au decis să intre în grevă japoneză, trăgând un semnal de alarmă cu privire la mai multe nemulţumiri care ţin de politica salarială, dar şi de activitatea societăţii locale de transport în comun. Cei nemulţumiţi ameninţă că nu se vor opri aici cu acţiunile şi că vor trece la pichetarea sediului societăţii Urbis, dacă nu vor primi un răspuns favorabil. De cealaltă parte, conducerea Urbis susţine că sindicatul e unul nereprezentativ şi că revendicările prezentate nu au niciun „suport” real.

La începutul săptămânii, sindicaliştii din cadrul Sindicatului Lucrătorilor din Transporturi şi Servicii Maramureş au transmis conducerii Urbis o adresă în care îşi prezentau solicitările. Semnatarii documentului semnalau în primul rând că în urma negocierilor salariale de anul trecut, creşterile băneşti au fost nesemnificative. „Con­siderăm că trebuie să va aplecaţi atât dumneavoastră, cât şi sindicatul reprezentativ asupra doleanţelor salariaţilor de a majora salariile, beneficiind şi de noile prevederi ale Legii Bugetului de Stat pentru anul 2016”, se arată în adresa semnată de preşedintele Sindicatului Lucrătorilor din Transporturi şi Servicii Maramureş, Gavril Ciceo. În document se mai arată că angajaţilor le-ar fi fost „amputate” unele drepturi băneşti, fiind eliminat inclusiv sporul de noapte, deşi şoferii de pe schimbul de dimineaţă sunt nevoiţi să se trezească la ora 4. Pe de altă parte, sindicaliştii susţin că există sincope cu reviziile tehnice şi cu dotările de piese care trebuie realizate în cazul mijloacelor de transport. De cealaltă parte, managerul societăţii Urbis Baia Mare, Ion Pop susţine că sindicatul condus de Gavril Ciceo e unul nereprezentativ. În plus, conducerea societăţii afirmă că până acum nu s-au înregistrat vociferări şi că supărările în rândul membrilor acestui sindicat au izbucnit abia acum. „Atunci când am negociat salariile, am invitat la discuţii şi Sindicatul Lucrătorilor din Transporturi şi Servicii, deşi nu era reprezentativ. Atunci n-au avut nicio observaţie. În 2014 când a trebuit să negociem salariile, sindicatul reprezentativ a refuzat negocierea pentru alţii şi a propus o prelungire a contractului care a fost pentru un an. Am comunicat acest lucru şi la ITM. Anul trecut am avut sindicat reprezentativ, am negociat în funcţie de posibilităţile financiare ale societăţii, şoferii au primit cel mai mult la salariu. Acum se caută fel de fel de nemulţumiri. De exemplu, orele de noapte. Legislaţia spune că trebuie să ai trei ore de noapte, altfel nu pot să-ţi dau spor de noapte. Dacă ei au două, în loc de trei ore de noapte, eu nu pot să le plătesc. Spuneau că nu se fac revizii, dar nu iese o maşină în traseu dacă nu corespunde din punct de vedere tehnic. Am revizor, şef de coloană, Biroul Tehnic, director tehnic, care le verifică. Noi nu punem în pericol siguranţa călătorilor”, a declarat managerul Urbis, Ion Pop. Conducerea societăţii Urbis a mai arătat că va analiza fiecare revendicare din adresa primită de la sindicalişti şi le va răspunde punctual. În plus, îi invită pe liderii de sindicat la dialog, în 14 martie, de la ora 12. Sindicatul Lucrătorilor din Transporturi şi Servicii Maramureş numără în prezent 80 de membri, în timp ce celălalt sindicat care este afiliat la Cartel Alfa Maramureş are în jur de 350 de sindicalişti.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.