CCI Maramureș, în dialog deschis cu comunitatea de afaceri

0
57

Camera de Comerț și Industrie Maramureș este, în permanență, la dispoziția comunității de afaceri prin comunicări directe, informări și eliberări de acte în regim de urgență, când situația o impune. Deși instituția camerală a luat decizia ca, din 23 martie, întregul personal să lucreze de la domiciliu, s-au luat măsuri care să conducă la buna desfășurare a activității instituției și care permit să răspundă prompt la solicitările membrilor și publicului, în general.

Astfel, în contextul stării de urgență determinată de provocarea epidemiologică actuală, programul „Relații cu publicul” se derulează on-line și telefonic. Toate solicitările către CCI Maramureș se vor trimite pe adresa de e-mail cci_mm@ccimm.ro, iar pentru alte detalii și informații, cei interesați de serviciile instituției camerale pot suna la următoarele numere de telefon:
• Departament cursuri – 0739-675279, 0770-842678.
• Registrul Național de Publicitate Mobiliară / Certificate de origine – 0728216210, 0728233907.
• Târguri și expoziții – 0733674898.
În această perioadă, CCI Maramureș a comunicat constant cu companiile membre, solicitând acestora transmiterea de măsuri/propuneri ce trebuie luate de autoritățile centrale pentru diminuarea efectelor negative determinate de criza COVID-19.
CCI Maramureș a făcut un apel către instituțiile bancare pentru a realiza culoare separate la ghișee – pentru clienții persoane fizice, respectiv pentru clienții persoane juridice, acolo unde această măsură nu a fost încă luată. Apelul vine în urma mai multor semnale transmise instituției camerale de către companii care au sugerat că ar fi oportun ca operațiunile bancare să fie evidențiate separat la ghișee, cele pentru persoanele juridice fiind adesea mai ample, în funcție de interesele sau acțiunile economice pe care trebuie să le întreprindă persoana juridică.
Ordinul pentru acordarea „cer­ti­ficatelor de situații de urgență” – publicat în Monitorul Oficial
Camera de Comerț și Industrie Maramureș transmite comunității de business că Ordinul nr. 791/24.03.2020 al ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri privind acordarea certificatelor de situații de urgență operatorilor economici a căror activitate este afectată în contextul pandemiei SARS-CoV-2 a fost publicat în Monitorul Oficial partea I, nr. 248/25.03.2020.
Potrivit Ordinului, au fost realizate două tipuri de certificate ce vor fi acordate la cerere companiilor afectate de pandemie, de către Ministerul Economiei, energiei și mediului de afaceri.
• Tip 1 Albastru – eliberat pentru solicitanții care cer acordarea în baza declarației pe propria răspundere din care rezultă întreruperea totală sau parțială a activității, ca urmare a deciziilor emise de autoritățile publice competente, potrivit legii, în perioada stării de urgență decretate;
• Tip 2 Galben – eliberat pentru solicitanții care cer acordarea acestuia în baza declarației pe propria răspundere din care rezultă înregistrarea unei diminuări a încasărilor în martie 2020 cu un procent de minimum 25% față de media încasărilor din ianuarie-februarie 2020.
Certificatele se utilizează în relațiile cu instituțiile statului pentru obținerea de facilități/măsuri de sprijin ori în relațiile comerciale, în condițiile legii. Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgență.
Cererea pentru eliberarea CSU se depune de solicitant, exclusiv electronic, prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro/, iar eliberarea se va face automat, electronic, după validarea de către sistem a solicitării.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.