Cota redusă de impozitare a veniturilor microîntreprinderilor se aplică chiar şi în eventualitatea în care acestea au salariaţi cu contractele individuale de muncă suspendate, potrivit unui act normativ de modificare a normelor Codului fiscal, recent publicat în Monitorul Oficial.
Potrivit noului act normativ, microîntreprinderile care au salariaţi cu contracte individuale de muncă aflate în stare de suspendare vor fi nevoite să plătească 1% din venituri. Totodată, sunt luate în calcul şi contractele/convenţiile individuale de muncă încheiate în baza legilor speciale.
Cota redusă de impozitare (1%) se aplică tuturor microîntreprinderilor care au cel puţin un salariat. În cazul în care o microintreprindere nu are nici un salariat, aceasta plăteşte o cotă de 3%.
Cota de 1% se aplică dacă salariaţii sunt angajaţi cu normă întreagă. Prin excepţie, regula este îndeplinită şi dacă există mai mulţi salariaţi cu normă parţială (dacă în total se ajunge astfel la echivalentul normei întregi) sau dacă există persoane cu contracte de administrare sau mandat (cu remuneraţia cel puţin la nivelul salariului minim brut).
Firmele aplică regimul de impozitare micro dacă au avut în anul precedent afaceri sub un milion de euro. Dacă au avut afaceri peste acest plafon, ele aplică regimul de impozitare a profitului.
Măsura este inclusă în Hotărârea Guvernului nr. 354/2018, act normativ apărut, în data de 25 mai, în Monitorul Oficial.































