Din 1 iulie, noi reguli de TVA pentru comerțul electronic transfrontalier

0
61

Camera de Comerț și Industrie Maramureș informează mediul de afaceri că începând cu 1 iulie a.c., se vor aplica o serie de reguli noi care vizează normele de TVA aplicabile activităților de comerț electronic transfrontalier la nivel de vânzător – consumator.
Astfel, începând cu 1 iulie 2021 întregul sistem One Stop Shop privind regimul special de TVA va deveni operațional, facilitând în acest fel declararea electronică și plata taxei pe valoarea adăugată aferentă anumitor categorii de bunuri și servicii B2C.
• întreprinderile din UE care vând bunuri online către consumatorii finali aflați în alte state membre trebuie să se înregistreze și să țină cont de TVA-ul din statul membru al consumatorului, atunci când vânzările lor depășesc pragul de vânzare la distanță și anume 35.000 – 100 000 euro • se acordă o scutire de TVA pentru importul de mărfuri cu valoare mică de până în 22 euro și această scutire duce la practici abuzive, statele membre își pierd o parte din veniturile fiscale
• întreprinderile din afara UE care vând bunuri din țări terțe către consumatori din UE pot efectua livrări fără TVA în UE și nu sunt obligate să se înregistreze pentru TVA, beneficiind astfel de un avantaj comercial în comparație cu concurenții lor stabiliți în UE.
• pragul existent pentru vânzările intracomunitare de mărfuri la distanță va fi eliminat și înlocuit cu un nou prag, la nivelul UE, în valoare de 10.000 euro
• vânzările intracomunitare de mărfuri la distanță pot rămâne supuse TVA-ului din statul membru în care este stabilită persoana impozabilă sau din locul în care se află aceste bunuri în momentul în care începe expedierea sau transportul acestora;
• scutirea de TVA la importul de loturi mici de până în 22 euro va fi eliminată și se va crea un nou regim special pentru vânzările la distanță de bunuri importate din teritorii sau țări terțe cu o valoare intrinsecă ce nu depășește 150 euro, fiind denumit Ghișeul unic pentru import
• se vor introduce noi cerințe de păstrare a evidenței pentru întreprinderile care facilitează furnizarea de bunuri și servicii prin utilizarea unei interfețe electronice.
Pentru înregistrarea electronică în sistemul One-Stop-Shop, este recomandată consultarea portalului www.anaf.ro.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.