Despre Autoritatea Teritorială de Ordine Publică Maramureș

0
19

Orice societate există și evoluează pe baza unor norme și reguli – economice, morale, politice, religioase, filozofice, sociale, juridice etc. – care în întregul lor formează un sistem normativ, care are rolul de a reglementa raporturile sociale care iau naștere între membrii societății și între aceștia și organismele sociale.
Necesitatea ordinii ca și a autorității în viața publică, nevoia de a respecta valorile sociale importante, viața, libertatea, demnitatea, bunurile private sau publice s-a făcut simțită din cele mai vechi timpuri în orice societate
Prin Legea nr. 218/23 aprilie 2002 privind organizarea și funcționarea Poliției Române, la nivelul fiecărui județ s-a organizat și funcționează Autoritatea Teritorială de Ordine Publică ca un organism consultativ, fără personalitate juridică care prin activitatea sa asigură reprezentarea și promovarea intereselor comunității în scopul asigurării unui climat de siguranță și securitate publică.
Autoritatea Teritorială de Ordine Publică la nivelul județului Maramureș, potrivit legislației este constituită din șeful inspectoratului de poliție, un reprezentant al Corpului Național al Polițiștilor, un subprefect, șeful inspectoratului jandarmi, șeful inspectoratului pentru situații de urgență, șeful serviciului teritorial al poliției de frontieră, șeful poliției locale Baia Mare, 6 consilieri județeni și 3 reprezentanți ai comunității.

Autoritatea Teritorială de Ordine Publică Maramureș are în principal următoarele atribuții:
• contribuie la elaborarea planului de activități și la fixarea obiectivelor și indicatorilor de performanță minimali, având ca scop protejarea intereselor comunității și asigurarea climatului de siguranță publică
• sesizează și propune măsuri de înlăturare a deficiențelor din activitatea de poliție
• face propuneri pentru soluționarea de către organele de poliție a sesizărilor care îi sunt adresate, referitoare la încălcarea drepturilor și libertăților fundamentale ale omului, potrivit legii
• organizează consultări cu membrii comunității locale și cu organizațiile neguvernamentale cu privire la priori­tă­țile siguranței persoanei și a ordinii publice
• prezintă trimestrial informări în ședințele Consiliului Județean asupra nivelului de asigurare a securității și siguranței civice a comunității;
• elaborează anual un raport asupra eficienței activității unităților de poliție.
În concluzie, Autoritatea Teritorială de Ordine Publică este și trebuie să rămână un serviciu public a cărui activitate se realizează exclusiv în interesul cetățeanului, al comunității precum și în sprijinul instituțiilor statului pe baza și în executarea legii.
Liviu TĂUT

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.