Medicina școlară are nevoie de un statut juridic de sine stătător și uniform la nivel național

0
28

Comisia pentru învățământ din Camera Deputaților, Federația SANITAS din România, Federația Națională a Asociațiilor de Părinți din În­vă­ță­mântul Preuniversitar – București, EDU 360 și Publice au organizat miercuri, 30 iunie 2021, conferința „Medicina Școlară – dorința legiferată”.
Tema principală a acestei dezbateri a fost găsirea unor soluții care să conducă la armonizarea cadrului legislativ existent într-un act normativ integrat care să statueze regimul juridic al medicinei școlare.
Participanții au propus formarea unui grup de lucru pentru realizarea proiectului de act normativ, în care părțile interesate să fie reprezentate de câte două persoane (reprezentant titular și reprezentant supleant). Președintele Comisiei pentru în­vă­ță­mânt din Camera Deputaților a propus ca acest proiect să fie prezentat pe data de 1 septembrie 2021, când participanții de astăzi se vor reuni într-o nouă conferință la care ne dorim să se alăture și alți reprezentanți ai întregului spectru politic, precum și cei ai societății civile.
Alte subiecte dezbătute au fost: dezvoltarea infrastructurii de cabinete medicale școlare și cabinete stomatologice școlare; actualitatea și perspectivele profesiei de medic de medicină școlară; atribuții ale asistenților medicali din cabinetele de medicină școlară.
Participanții au subliniat că medicina școlară reprezintă serviciul primar prin care se asigură sănătatea colectivită­ților de copii și tineri, iar buna sa funcționare demonstrează preocuparea pe care o are statul pentru sănătatea generațiilor actuale și viitoare. La modul ideal, fiecare unitate școlară ar trebui să aibă propriul cabinet medical școlar dotat cu tot ceea ce este necesar – aparatură, materiale sanitare și medicamente, să existe medic de medicină școlară, să existe asistent medical, astfel încât sănătatea elevilor să fie plasată pe primul plan și în realitate, nu numai la nivel declarativ.
În România există diferențe mult prea mari între unitățile școlare din mediul urban și cel rural, în ceea ce privește func­ționalitatea cabinetelor medicale școlare.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.