Cererile pentru eliberarea actelor de stare civilă se vor trimite online

0
16

Din 24 septembrie 2024, la nivel național se va aplica sistemul informatic integrat pentru emiterea actelor civile. Până atunci, însă, sistemul se va testa în unele localități care urmează să fie stabilite de MAI.
Pe de o parte, sistemul informatic integrat le va permite oamenilor să transmită online cererile și documentele necesare înregistrării actelor de stare civilă. Pe de altă parte, din 24 septembrie, eliberarea documentelor de stare civilă se va face doar prin intermediul sistemului informatic integrat al MAI – reiese dintr-un proiect de HG.
În 31 martie intră în vigoare HG pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare unitară a dispozițiilor în materie de stare civilă.
Din aprilie până în septembrie 2024, MAI va stabili în ce localități se vor derula programe-pilot în care va fi testată funcționarea sistemului informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă.
Sistemul informatic integrat va fi pus în func­țiune gradual la nivelul țării până în 24 septembrie 2024, când se va aplica în toată țara.
Sistemul informatic integrat va avea un portal extern, prin intermediul căruia oamenii vor putea depune cererea și documentele necesare pentru înregistrarea actelor și faptelor de stare civilă, cererile și documentele necesare constatării divorțului pe cale administrativă de către ofițerul de stare civilă, precum și pe cele care implică înscrierea unor mențiuni pe actele de stare civilă.
Eliberarea următoarelor documente se va face doar prin intermediul sistemului informatic integrat din 24 septembrie 2024:
• certificatele de stare civilă (de naștere, căsătorie, deces)
• certificatele de divorț
• certificatul privind componența familiei
• adeverința de înhumare/încinerare.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.