Gestionarea responsabilă a deșeurilor începe din 15.05.2025, a anunţat Primăria Suciu de Sus. Asta după ce a fost încheiat un contract cu un operator licenţiat.
„Începând de joi, 15 mai 2025, colectarea deșeurilor va fi realizată de către un operator de salubrizare licențiat, S.C. GLOD-SAL S.R.L. Această companie se va ocupa de colectarea, transportul, prelucrarea și depozitarea deșeurilor în baza contractelor de colectare, sortare, tratare mecano-biologică și transport deșeuri reziduale încheiate în condițiile legii. Ridicarea deșeurilor se va face în prima și a treia săptămână din lună, în zilele de joi”, au precizat cei din administraţia publică locală a comunei. Reguli obligatorii pentru gestionarea corectă a deșeurilor sunt următoarele:
– tomberon negru – pentru deșeuri menajere altele decât cele biodegradabile și reciclabile din plastic, sticlă, carton sau metal;
– cutie biodegradabilă – disponibilă la cerere, pentru deșeuri biodegradabile / compostabile (cele care se descompun);
– pubelele publice, tip clopot – pentru deșeurile din plastic, sticlă, carton și metal, care vor fi amplasate pe domeniul public.
Sortarea corectă a deșeurilor aduce beneficii pentru toți! Deșeurile menajere vor fi cântărite, iar prin reducerea cantității de deșeuri, vor exista avantaje economice și un mediu mai curat.