Reclamațiile la Protecția Consumatorilor s-au înjumătățit

0
67

Maramureșenii nu mai sunt amatori de reclamații. Statistica Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Maramureș indică o diminuare semnificativă a numărului de sesizări înregistrat la instituția de Protecția Consumatorilor. Ori nu mai sunt probleme, ori maramureșenii preferă să tacă decât să semnaleze neregulile.
Conform raportului oficial, anul trecut au fost înregistrate doar 1.357 de petiții față de cele 2.252 semnalate în 2023. Cele mai multe reclamații au făcut referire la produse alimentare și nealimentare neconforme, produse și servicii financiar-bancare, abonamente telefonie fixă și mobilă, nerespectarea clauzelor contractuale de către diferiți operatori economici, nerespectarea drepturilor de retragere a consumatorilor din contractele încheiate la distanță în afara spațiilor comerciale, defecțiuni la produse de folosință îndelungată apărute în termenul de garanție, precum și spețe legate de anularea garanțiilor bunurilor de folosință îndelungată. Cele mai multe sesizări – 845 – au scos la iveală probleme în cazul produselor și serviciilor nealimentare. Alte 510 sesizări au fost pentru neconformitățile găsite la produse și servicii alimentare, iar 2 reclamații au vizat produsele și serviciile financiar-bancare. Din cele 1.357 de petiții înregistrate, 464 au fost întemeiate, 430 neîntemeiate, 231 s-au rezolvat amiabil, 115 au fost nesoluționabile, 57- clasate, 50 – redirecționate și 10 – retrase.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.