Elevii vor măsuri concrete pentru anul școlar 2020-2021

0
45

Nemulțumiți de faptul că deja este luna august, iar Ministerul Educației și Cercetării nu a făcut încă public un plan concret pentru începerea anului școlar 2020-2021, elevii din câteva județe, inclusiv din Maramureș, au ales luni, 3 august, să atragă atenția într-un mod inedit: au trimis, prin poștă, Guvernului Orban un colet cu documente ce propun măsuri pregătitoare pentru începerea cursurilor.
„Am trimis un pachet Guvernului, respectiv Ministerului Educației și Cercetării, cu un checklist cu ce ar trebui să facă ei luna asta, până în septembrie, pentru că, până acum, nu au făcut mare lucru; au cumpărat doar 250.000 de laptopuri pentru cei 900.000 de elevi fără dispozitive și acces la internet. Suntem nemulțumiți de faptul că nu avem un plan concret pentru începerea anului școlar 2020-2021”, a punctat Paula Buda, președintele Asociației Elevilor din Maramureș, care a trimis luni, 3 august, pachetul de la un oficiu poștal din Baia Mare. Concomitent, și reprezentanții elevilor din Constanța și Vâlcea au trimis luni, 3 august, colete, în vreme ce elevii din București au mers personal la Palatul Victoria pentru a înmâna pachetul și, simbolic, un ceas transmițând faptul că timpul trece și că măsurile trebuie luate rapid. „Noi, reprezentanții elevilor, auzim vocea elevilor, dar cu autoritățile e mai greu în ultima perioadă: nu ne-au contactat cu măsurile prevăzute, cu scenariile, ne-au ignorat total pe noi și pe cei care nu au dispozitive, deci au făcut mari discriminări în rândul elevilor din România. Noi nu suntem epideomiologi să știm care este scenariul favorabil pentru începerea cursurilor, dar pentru fiecare scenariu ar trebui să se ia măsuri: dacă vom merge din nou la școală fizic, atunci trebuie să se reducă numărul de elevi în fiecare clasă, însă școlile din țară nu au suficiente spații pentru clase; pentru scenariul hibrid, în care 50% dintre elevi învață online, iar 50% merg la școală, ar trebui luate măsuri de siguranță, ar trebui făcute ghiduri metodologice pentru cei de acasă; pentru școala online, profesorii trebuie pregătiți foarte bine și trebuie asigurate dispozitive tuturor elevilor”, a adăugat Paula Buda, președintele AEM.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.