În Sighetu Marmaţiei, sunt pe rol trei proiecte de extindere şi reabilitare a reţelei de apă şi canal. Două dintre ele – cel de pe străzile centrale, respectiv cel din zona Ciarda, Valea Hotarului şi Iapa – trebuie finalizate în octombrie, respectiv în decembrie anul acesta. În zona centrală a oraşului, se lucrează acum la readucerea carosabilului la starea iniţială. De săpat se mai sapă prin zona Independenţei şi cartierul Constructorului. Aici, la cele 7 blocuri de locuinţe, s-au plasat sau urmează să fie pozate cămine subterane din beton pentru apometru la fiecare scară. Ca atare, facturarea consumului de apă se va face pe fiecare scară în parte, nu pe întreg blocul, ca până acum. Aici, dar şi în alte cartiere unde s-au introdus sau urmează a se monta aceste cămine, proprietarii de pe fiecare coloană de scară vor putea să-şi realizeze branşamente individuale. Primul proiect de contorizare a scărilor a vizat blocurile din cartierele Unirii, Popa Lupu şi Tudor Vladimirescu. Până la primăvară, se vor mai contoriza alte 200 de scări de bloc.
Aceste lucrări de amploare la nivelul Sighetului au provocat şi provoacă multe neplăceri şi disconfort locuitorilor şi participanţilor la traficul auto. Totodată, prin îngroparea noilor conducte de polietilenă s-a zgândărit vechea reţea din tuburi de azbociment (încă funcţională), care a cedat pe alocuri, provocând avarii şi întreruperi temporare de furnizare a apei.
Un caz recent s-a întâmplat la blocul 6 din Constructorului, unde săpătorii au avariat reţeaua de cabluri a RomTelecom, dar şi conducta de alimentare cu apă a blocului. Aşa au susţinut rezidenţii, că după ce muncitorii au săpat în jurul blocului, subsolul acestuia a fost inundat de apa care ţâşnea după contor. Oamenii au contactat reprezentaţii societăţii de furnizare a apei potabile, însă aceştia nu au luat nici o măsură pentru a reabilita avaria, informându-i că proprietarii apartamentelor sunt nevoiţi să suporte costul reparaţiilor, cât şi pierderile de apă, avaria fiind dincolo de contor, de zona de condominiu! Altfel spus, dacă ţi se arde o priză în casă sau la subsolul blocului unde eşti proprietar, nu chemi furnizorul de electricitate, pe cei de la Electrica, să-ţi repare stricăciunea, ci chemi un electrician! Din păcate, cei din blocul 6 nu şi-au rezolvat problema prea repede, ei chemând la faţa locului televiziunea, în loc să aducă un instalator autorizat! Pe baza facturii şi bonului fiscal emis de instalatorul reparator, se putea solicita daune firmei constructoare, dacă se putea demonstra că avaria s-ar fi produs din vina ei! Abia după ce au închis vana şi au stat 3 zile fără apă, proprietarii au apelat la o firmă de instalatori, care, în cele din urmă, le-a remediat toate problemele din subsolul tehnic al blocului.
Întrucât în acest cartier, dar şi în alte zone, nu există asociaţii de proprietari, firmele de intervenţie apă-canal ar trebui să-şi facă reclamă, afişând prin cartiere numerele de telefon la care pot fi contactate. Sighetenii mai trebuie să ştie că echipa de intervenţie a furnizorului de apă, Vital, acţionează doar pe domeniul public, nu şi în cel privat! Un număr de telefon util, al unei firme private, din Sighet, instalaţii apă-canal ar fi: 0262-317218 sau 0744551878.