Comisia de fond funciar există doar pe hârtie în Câmpulung la Tisa

0
1038

Primăria din comuna Câmpulung la Tisa are înfiinţată o comisie locală de fond funciar pe hârtie, dar nu şi în realitate. Astfel, membrii acesteia, fie nu mai lucrează în primărie, fie au trecut în lumea celor drepţi.
Noua conducere a administraţiei locale, de cum a venit în primărie, încearcă să facă lumină în acest domeniu al fondului funciar: „Unul dintre domeniile în care încercăm să facem ordine este cel al Fondului Funciar. În anul 2009 s-a înfiinţat Comisia de fond funciar. Există pe hârtie, însă de atunci unele persoane din componenţa ei nu mai lucrează. Alte persoane nu mai fac parte din comisie din cauză că au decedat. Deci, concluzia este că  nu avem o astfel de comisie. Deşi comisia respectivă a trebuit să rezolve problemele oamenilor legate de fondul funciar, mai mult a creat probleme. Acestea s-au adunat acum şi au năvălit peste noi după ce am venit la primărie şi trebuie să le spunem oamenilor să vină peste o lună, două, în speranţa că vom reuşi să reînfiinţăm şi să funcţioneze această comisie de fond funciar”, a declarat Mihai Rudolf Lemak, viceprimarul comunei Câmpulung la Tisa.

Nu există o evidenţă a dosarelor depuse până în prezent

La preluarea activităţii administrative, primarul şi viceprimarul nu au primit o evidenţă a dosarelor de fond funciar. Mai precis, nu au primit nicio evidenţă a vreunui act administrativ, aşa că descoperă problemele pas cu pas: „După ce am venit noi la conducerea primăriei, în vară, conform unui protocol de predare-primire a actelor administrative, am preluat activitatea primăriei. Am făcut solicitare să întocmim un proces verbal cu tot ce am preluat. Nu am primit nimic de la fosta conducere a primăriei, decât ştampila, cheile şi cam asta a fost. Deci, nici măcar nu avem habar  câte dosare de fond funciar nesoluţionate sunt. Cu asta am început, am luat pagină cu pagină, şi tot descoperim treptat câte o problemă. Mai vine câte o persoană la primărie şi când o întrebi ce necaz are, îţi spune că vine cu o problemă veche de cinci ani, alţii de zece ani, nu de anul trecut, însă noi nu ştim din cauză că nu avem o evidenţă clară a acestor dosare de fond funciar. Acum puţină vreme am dat de un dosar în care sunt vreo 30, 40 sau 50 de cereri, într-un teanc. Nu ştiu cu exactitate, pentru că nu am apucat să le numărăm. Deci era haos aici în primărie când am venit. Nu că nu mai este încă, dar încercăm încet să descoperim lucrurile şi să le punem la rând treptat. E ca o junglă aici, dar acum ştim cum să ne croim drumul prin această junglă. Aşa că, cetăţenilor care vin, le sugerăm să revină cu o adresă în care să specifice când au depus dosarul, ca să dăm de urma problemei mergând înapoi pe fir”, a completat viceprimarul.

Cetăţenii aşteaptă o… soluţionare

În ceea ce priveşte sătenii care au de recuperat terenuri sau de intrat în posesia titlurilor de proprietate, aceştia aşteaptă rezolvarea problemei, însă nu ştiu când se va întâmpla acest lucru: „Eu am o problemă, în sensul că trebuie să mi se emită titlu de proprietate, dar nu se face acest lucru. Deţin documente, hârtii, tot ce trebuie, numai că nu am titlul”, a spus Istvan P., localnic. „Am şi eu un dosar întocmit, dar nu am unde să îl depun, că la primărie nu există comisia locală. Aşa că stau cu actele şi nu pot intra în posesia terenului care mi se cuvine legal”, a spus un alt cetăţean din comună. Din informaţiile furnizate de viceprimar, se pare că într-un termen de maximum două săptămâni se va încerca reînfiinţarea comisiei locale.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.