Rabla 2018 – documente necesare

0
555

Pînă la finalul lunii septembrie au loc înscrierile la programul Rabla 2018. Românii pot să-şi schimbe maşinile vechi şi să cumpere unele noi folosindu-se de primele de casare.
Înscrierea în programul Rabla 2018 se face pe baza unui dosar, care constituie primul pas pe care trebuie să-l facă firmele, persoanele fizice autorizate şi societăţile de avocatură pentru a fi acceptate.
Administraţia Fondului pentru Mediu a anunţat că înscrierile la programul Rabla 2018 vor avea loc pînă la data de 28 septembrie. Practic, se poate da la schimb o maşină veche de cel puţin opt ani pe o sumă de bani fixă, ce va fi folosită la achiziţionarea unei noi maşini.
În Ordinul Ministerului Mediului nr. 661/2017 privind aprobarea Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2017-2019 apar regulilele pe care firmele, persoanele fizice autorizate şi societăţile de avocatură trebuie să ţină cont.
Documente necesare:
– actul de identitate al solicitantului şi după caz, al proprietarului rablei care a cedat prima de casare
– certificatul de înmatriculare al autoturismului uzat, în original şi copie legalizată
– cartea de identitate a autovehiculului uzat, în original şi copie legalizată
– certificatul de atestare fiscală (în original), din care rezultă că nu există restanţe către bugetul local, emis de către autoritatea publică locală (primărie); în cazul sesiunii primei de casare, este necesar şi un certificat de atestare fiscală emis pentru proprietar
– declaraţie pe proprie răspundere, prin care solicitantul se angajează să cumpere o maşină nouă de la un dealer.
Firmele şi PFA-urile pot primi un ajutor financiar pentru fiecare maşină casată de 9.200 lei. Suma de bază este de 6.700 lei şi mai pot fi adăugate ecobonusuri de 1.000 lei şi 1.700 lei. Firmele au permisiunea de a duce mai multe maşini la casat. Primul lucru pe care trebuie să-l facă pentru a fi acceptate în program este să depună dosarul la AFM.
Pentru înscrierea la un producător auto validat, firmele trebuie să depună întîi dosarul la Administraţia Fondului pentru Mediu. Ulterior, dacă acesta va fi acceptat, se pot înscrie şi la un producător.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.