Pandemia, impact negativ asupra sănătății mintale a tinerilor

0
35

• 74,84% s-au confruntat cu oboseală digitală
• 64,11% au experimentat stres digital

Cinci organizații neguvernamentale din Europa, între care se află și Federația YMCA România (cu sediul în Baia Mare), în calitate de coordonator, au realizat o cercetare privind implicațiile pandemiei de COVID-19 pentru tineri și lucrătorii de tineret, în cadrul proiectului “AlwaysON for Youth”, cofinanțat prin programul Erasmus+.
În perioada august 2021 – ianuarie 2022, 447 de persoane din toată Europa și-au împărtășit opiniile și perspectivele în procesul de cercetare: 121 de respondenți au participat la interviuri și 326 de persoane au răspuns la sondajul public. Mai mult decât atât, la sfârșitul lunii martie 2022, a fost organizat un laborator virtual cu scopul de a testa concluziile cercetării. “Forma finală a raportului este acum disponibilă online și oferă o serie de perspective pentru a înțelege implicațiile pandemiei de COVID-19 pentru lucrătorii de tineret și tineri, în legătură cu lucrul digital cu și pentru tineri”, explică Alina Violeta Pop, manager proiect. Potrivit constatărilor-cheie, peste 50% dintre tineri au afirmat că s-au confruntat cu diferite provocări în timpul pandemiei. Oboseala digitală a fost cea mai observată tendință negativă în timpul pandemiei, iar participanții la sondajul public au evaluat și impactul pandemiei asupra să­nă­tă­ții lor mintale ca fiind negativ. “Frecvența asociată oboselii digitale este îngrijorătoare, 74,84% afirmând că s-au confruntat uneori sau des cu această situație. În plus, stresul digital a fost experimentat de 64,11% dintre respondenți”, subliniază Alina Violeta Pop, manager proiect. Studiul mai arată că, în timp ce sectorul educației formale a primit sprijin guvernamental pentru a facilita tranziția către un mediu de învățare online, sectorul educației non-formale (inclusiv lucrul cu tinerii) s-a schimbat și s-a adaptat la mediul online în principal datorită investiției personale a lucrătorilor de tineret. “Răspunsurile oferite arată că majoritatea respondenților nu sunt familiarizați cu tendințele digitale și noile tehnologii, cum ar fi tehnologia inumană, falsurile profunde, Internetul comportamentelor, Internetul obiectelor și hiperconectivitate. În cazul Metaversului, al inteligenței artificiale, al algoritmilor de recunoaștere facială și al lucrului/ interacționării cu roboți, mulți respondenți au afirmat că sunt ușor familiarizați cu aceste subiecte. Singurele două subiecte în care 1 din 4 respondenți se evaluează ca fiind extrem de familiari sunt inteligența artificială și algoritmii de recunoaștere facială”, arată Alina Violeta Pop, manager proiect. Raportul complet poate fi accesat pe www.youthwork.digital și conține o serie de recomandări pentru organizațiile neguvernamentale și lucrătorii de tineret, companiile de specialitate, precum și factorii de decizie.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.