Ce s-a făcut. Bine
El și cel de la Strâmtura s-ar vrea județene, de le vrea județul, ceea ce ar însemna inclusiv deszăpezire și respectarea unor reguli, gen fără autocamioane de peste 30 de tone cu lemn pe drum de 15 tone. Un mic efort se mai cere la punerea în valoare a drumului de la Sat Șugatag spre platoul Tătaru, îndepărtarea stâncii periculoase, apoi modernizarea drumului până la Cheile Tătarului și în sus spre Pleșca și chiar Izvoare. Altă realizare e firul dintre Lăpuș și Groșii Țibleșului, unde pe partea Groșiului e deja asfalt, iar dincolo e pietruit bine, pregătit pentru o viitoare asfaltare. S-a deschis un drum, neinteresant, între Chelința și Cheudul din Sălaj, cu asfalt îngust și prin cartier de romi. Dar s-a făcut, vorba românului. S-a reabilitat anul acesta, cu necesarele reparații, și drumul de la Suciu de Sus spre Bistrița-Năsăud, așa-zisul Drum al Unirii. Altă mare realizare e firul dintre Vima Mică și Boiu Mare, excelentă legătură între zone și rute.
S-a turnat asfalt din Rohia spre mănăstirea Rohiița. Se lucrează la un drum cu bani Saligny de la Satulung spre Fersig. Se conservă, chiar dacă cu gunoiul aferent, legătura dintre Arieșu de Pădure cu Coltăul. O altă veste bună vine din Codru, unde centura Codrului, de la Asuaj-Băița de sub Codru-Odești are proiect de prelungire spre Stremț și Oarța. S-a lucrat anul acesta și la firul de drum de la E 58-Două Veverițe spre Arieșu de Pădure, pregătit, pietruit, apoi oprite lucrările deocamdată, din motive rău-mirositoare pe care le înțelegem. La fel, în zona Remetea Chioarului s-au schițat drumuri spre Berchezoaia, de la Posta spre Berchez. Se lucrează la drumul ce va fi probabil asfaltat, deși nu-i musai, de la Sălnița pe Preluci, spre Dealul Corbului. E reparat și pregătit de asfaltat alt drum similar de urcare pe Preluci, de la Coaș spre Întrerâuri, dincolo de podul de peste Cavnic.
Ce rămâne de făcut? Bine?
Mai așteptăm… De la Bârsana la Coștiui nu va fi repede drum, deși e doar de trecut un deal și Bârsana îl vrea. La fel, de la Bârsana la Petrova e nevoie de voința județului, mai mult decât de dorința locală. E județean de pământ. Din Botiza spre Băiuț așteptăm un drum ce ar deschide acces spre o zonă naturală superbă și poate ar mai da o șansă Băiuțului depopulat. Un drum găsit ca din greșeală, între Cavnic și Baia Sprie, prin Poiana Boului, e altă rută foarte interesantă. Nu toate sunt de asfaltat, nici vorbă, cât de pietruit temeinic și de întreținut.

La fel, de la Vad spre Agriș. Mici intervenții lipsesc…) De la Coștiuiul ușor ignorat se poate trece atât spre Bârsana, cât și către Oncești. Cu tractorul, deocamdată. În munții Lăpușului sunt drumuri forestiere ce ar putea lega ușor Budești de Botiza și de Băiuț. Firul de Drum al Nordului Lăschia-Vad-Făurești e paralel cu firul comunal Cernești – Fânațe – Ciocotiș – Trestia, ba și cu Cupșeni – Costeni, dincolo. Fără legături. Poienile de sub Munte sunt vecine cu Valea Vaserului care e vecină de cealaltă parte cu Baia Borșa, fără legături între ele. Și exemple ar mai fi.