La Evaluarea Națională pentru elevii de clasa a II-a a fost extinsă durata testelor scrise, de la 30 de minute la 45 de minute. Decizia a fost bazată pe armonizarea duratei testelor scrise, astfel încât toți elevii, inclusiv cei din mediul rural, să-și poată demonstra abilitățile de scris-citit-socotit fără presiunea timpului, într-o oră de curs, așa cum sunt obișnuiți.
La Evaluarea Națională, denumirea probelor de evaluare a fost actualizată: „La finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, elevii susțin evaluări naționale scrise, obligatorii, la limbă și comunicare, matematică și științe, în baza metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educației”, astfel: primul test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Limbă și comunicare” – Limba română; al doilea test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Limbă și comunicare” – Limba maternă; al treilea test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Matematică și Științe ale naturii”.
Rezultatele elevilor la Evaluările Naționale, administrate în anul școlar 2024-2025 sunt exprimate în punctaje. Rezultatele individuale obținute la EN 2025 nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se vor putea echivala în calificative / note și pot fi trecute în catalog.