În ultima ședință a consiliului județean, președintele Gabriel Zetea a vorbit despre activitatea uneia dintre instituțiile aflate în subordine, care face performanță și salvează vieți.
Este vorba de Serviciul Public Județean Maramureș, care, prin acțiunile sale a ajuns să pună județul nostru pe harta mondială. În același timp însă, a subliniat necesitatea unei finanțări mai consistente a acestei instituții, chiar de la bugetul de stat, mai ales în condițiile în care acțiunile de salvare a cetățenilor ucraineni necesită eforturi extrem de mari.
”Este o instituție cu care ne mândrim, care a împlinit deja 6 ani, o instituție care a crescut frumos, finanțată de către CJ Maramureș și din punctul de vedere al finanțării sunt foarte multe lucruri pe care trebuie să le transmitem public. Efortul pe care-l face CJ Maramureș pentru a susține și dota serviciul Salvamont nu se referă doar la județul Maramureș și doar la locuitorii județului nostru. Serviciul Salvamont operează până la urmă pentru toți cei care ne trec pragul: pentru turiști, pentru oamenii care ne trec pragul județului, pentru ucrainenii care se află într-o situație dificilă, care trec granița și care au nevoie de ajutor. Acest serviciu ar trebui să beneficieze de subvenții și de la bugetul național, de la Guvernul României. Nu se întâmplă în acest moment. De aceea, cred că trebuie să popularizăm cât de mult activitatea serviciului și pentru a-i conștientiza și pe cei de la București, pentru că avem nevoie de sprijin și de ajutor pentru ca astfel de instituții care funcționează foarte bine, cu multe felicitări și aplauze pentru felul în care-și gestionează activitatea zilnic, avem nevoie de mai mult sprijin. Sprijin pentru a crește numărul celor care lucrează în acest serviciu, avem nevoie de mai multe zone care să fie acoperite de salvamont, avem nevoie de sprijin financiar” – a declarat președintele Gabriel Zetea.