În ultimele zile, s-a creat o confuzie în spaţiul public legată de lucrările efectuate la DN 18, în cadrul „Programului IV de Reabilitare Drumuri, Proiectare şi Execuţie DN 18 Baia Mare – Sighetu Marmaţiei”. În urma redeschiderii circulaţiei pe DN 18, au fost voci care au criticat Consiliul Judeţean Maramureş, susţinând că lucrările efectuate în special în Pasul Gutâi nu sunt de calitate.
Într-un comunicat remis de către Biroul de presă din cadrul CJ Maramureş, se precizează că în acest caz este vorba de un drum naţional, unde responsabilitatea administrării şi a lucrărilor este a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), Consiliul Judeţean Maramureş administrând doar drumurile judeţene.
Consiliul Judeţean Maramureş răspunde de implementarea altui proiect important de infrastructură – „Reabilitare traseu de drum judeţean Baia Sprie” (DN18) – Cavnic (DJ184) – Ocna Şugatag (DJ109) – Călineşti (DJ185) – Bârsana (DJ185)” şi care se va finaliza în termenul prevăzut în contract, respectiv decembrie 2015.
Până la această oră, din totalul de 56 km, prevăzuţi a fi reabilitaţi, pe 49,15 km s-a aşternut piatră spartă, iar binder s-a turnat pe 48,5 km. Pe aproape jumătate din lungimea drumului, respectiv pe 30 km, s-a turnat deja stratul de uzură. De asemenea, s-au efectuat 87% din totalul podeţelor, 48% din trotuare şi 74% dintre accesele la proprietăţi. Din cele 13 poduri aferente proiectului, la 11 se lucrează, iar cel mai mare dintre ele – cel de la Bârsana (km 55,2) – este finalizat. Consolidarea Văii Cavnicului este realizată în proporţie de 71%, restul consolidărilor fiind realizate în proporţie de 96%.