Tururi ghidate în Croația, cu elevi și profesori din Cavnic

0
66

Șase elevi și doi profesori ai Colegiului Economic “Pintea Viteazul” Cavnic au luat parte, între 9 și 13 mai, la încă o activitate de învățare transnațională cuprinsă în proiectul “Guide the Guide!”, parteneriat strategic Erasmus+. De data aceasta localitatea-gazdă a activităților a fost Bedekovcina, Croația.
Pe lângă activitățile integrative propuse participanților, elevii și profesorii s-au implicat în ateliere de lucru pentru cunoașterea atât a localității și țării, cât și a limbii croate. Totodată, a fost testat turul ghidat a două muzee, precum și turul ghidat, pe bicicletă, al localității Bedekovcina, context în care elevii au utilizat metode precum: ghidaj cu interacțiune și joc de rol, escape room, rezolvare enigmă. Activitatea de învățare transnațională a inclus, de asemenea, și vizitarea altor muzee pentru schimbul de bune practici în tururile ghidate cu elevi (Muzeul Iluziilor, Parcul de Știință). Feedback pentru tururile ghidate testate, respectiv evaluarea activității de învățare (formal, chestionar online) au completat agenda activităților din Croația. „Aceasta a fost prima mea mobilitate într-un proiect de parteneriat școlar Erasmus+ și pot să afirm că am avut doar de câștigat! Deplasarea în Croația m-a ajutat să îmi dezvolt abilitățile de comunicare în limba engleză și, totodată, să devin mai deschis și comunicativ, depășindu-mi obiceiul de a fi mereu cel care observă de pe margine. Mi-a plăcut, îndeosebi, vizita la Parcul de Știință deoarece ghidul a interacționat foarte mult cu noi, știa când și cum să glumească și ne adresa provocări”, a mărturisit, la întoarcere, elevul Raul Ungur. Ca rezultate, activitatea din Croația a bifat, așadar, atât testarea a trei tururi ghidate, realizate și gestionate de elevi, cât și evaluarea acestora și creionarea de recomandări pentru îm­bu­nă­tățire. Negreșit, schimbul de bune practici în privința metodelor ce pot fi utilizate pentru realizarea de tururi ghidate interactive este o altă realizare a acestei întâlniri. Din lista beneficiilor inventariate în urma activității mai putem aminti: exersarea/ îmbunătățirea abilităților de comunicare în limba engleză; depășirea unor bariere personale; îm­bu­nă­tățirea bagajului de cunoștințe în diverse domenii (istorie, numismatică, minerit, științe); cunoaștere culturală. „Activitatea de învățare din Croația a fost penultima din cadrul proiectului, la finalul lunii mai urmând cea din România. Drumul acestui proiect a fost unul lung și cu multe obstacole (pandemie, război), dar am biruit în cele din urmă. Bucuria mea cea mai mare este că am reușit să derulăm mobilitățile în mod fizic, deoarece online nu ar fi fost aceeași motivație, aceleași trăiri, aceleași experiențe minunate”, a subliniat prof. Claudia Stoica, coordonator.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.