Unele firme din Maramureş s-au trezit, în ultima lună, cu facturi mult mai mari pentru serviciul de salubrizare.
ADI Deşeuri a fost sesizată cu privire la aceste facturi, aşa că a făcut verificări, în urma cărora a reieşit că operatorul de salubrizare din Zona 1 a calculat greşit serviciile prestate, în anumite cazuri.
”În urma unor sesizări primite de la anumiți agenți economici, legate de valoarea facturilor pe care le-au primit în ultima lună de la operatorul de salubrizare din Zona 1 de colectare, am constatat o greșeală în facturarea activităților prestate. Încă de acum două săptămâni, am trimis operatorului o solicitare de a verifica programul de facturare și de a remedia greșelile care s-au strecurat. Rugăm agenții economici care au suspiciuni în ceea ce privește valoarea facturii primite să se adreseze operatorului de colectare pentru a remedia problema. ADIGIDM Maramureș vă stă la dispoziție cu orice informații care să vă ajute să analizați dacă factura pe care ați primit-o este întocmită corect sau nu, la tel. 0740159210 sau 0740056092” – au explicat reprezentanţii ADI Deşeuri Maramureş.
Potrivit legii, agenții economici care nu-și valorifică direct deșeurile reciclabile sunt obligaţi să aibă contract cu operatorul de salubrizare, atât pentru ridicarea deșeului rezidual, cât și pentru cel reciclabil. Colectarea separată duce la scăderea facturilor pentru agenții economici. Tariful de gestionare al unui metru cub de deșeu rezidual este de aproape 5 ori mai mare decât tariful de gestionare a unui metru cub de deșeu reciclabil, mai spun cei din ADI Maramureş.