Centrul Civic Gării este un obiectiv de investiții realizat în întregime din bugetul local care are ca scop facilitarea accesului cetățenilor la serviciile publice și sociale. Prin acest Centru Civic cetățenii pot să acceseze orice serviciu al primăriei, să depună acte pentru a obține autorizații, subvenții pentru utilități publice, pentru alocații, programări, înscrierea copiilor la creșe, petiții, înscrieri în audiențe și, practic, tot ceea ce înseamnă servicii publice și sociale, dar și medicale, prin asistentul medical comunitar care este arondat acestui cartier.
În următoarele luni va fi deschisă și o casierie pentru ca băimărenii să își poată plăti impozitele sau alte obligații ce țin de administrația publică locală. Se vor ține chiar și audiențe în acest spațiu. Consilierul personal al primarului va primi solicitările, după care îi va mobiliza pe cei care sunt în măsură să rezolve situațiile prezentate de către băimăreni.
„Aici se vor presta și servicii sociale, tot ceea ce înseamnă beneficii sociale la Asistența Socială (subvenție pentru gaz, apă, curent, anchete sociale pentru încadrare în grad de handicap, ajutoare de urgență, ajutor de înmormântare, ajutor pentru familie, alocații), practic absolut tot ce se depune la Direcția de Asistență Socială se poate depune și aici. Asta pentru a facilita accesul cetățeanului la servicii cât mai aproape de domiciliu. Am venit cu primăria în cartierul dumneavoastră. De asemenea, se pot obține autorizații, certificate de urbanism, petiții, înscrieri în audiențe, programare la buletin sau alte asemenea documente. Deci practic toate serviciile pe care le oferă primăria la sediul de pe strada Gheorghe Șincai vor fi oferite și aici. Un alt lucru foarte important este și faptul că asistentul medical comunitar are punct aici și va oferi servicii de asistență medicală în cartierul dumneavoastră”, au precizat reprezentanții administrației locale băimărene.
Cetățenii din cartier s-au arătat încântați de inițiativa primăriei
„Suntem bucuroși pentru acest centru. Luptăm pentru noi, cei din cartier, care am fost dați la o parte. În acest fel, vom fi cât mai aproape de primărie, iar administrația va fi și ea mai aproape de cetățenii din cartier. Să ne asculte și pe noi cineva. Și vă rugăm să stabiliți, măcar o dată pe lună, să aveți un program pentru audiențe. Că eu vin la doamnele de aici, pot depune o cerere, dar când vorbești cu omul față în față, contează foarte mult, și pentru cetățean, și pentru primar. Noi vom respecta toți angajații primăriei, dar și ei trebuie să fie alături de noi”, a spus doamna Ana, reprezentantă din partea locatarilor din cartierul Gării. „Cetățenii se bucură că ați făcut acest centru deoarece nu mai trebuie să meargă până la primărie sau în centrul vechi la Direcția de Asistență Socială, lucru extrem de bun pentru cetățenii din cartierul nostru”, a spus și domnul Mircea, cetățean al cartierului, prezent la inaugurare.