Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Cluj-Napoca reaminteşte contribuabililor că Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a pus, în mod gratuit, la dispoziţia persoanelor fizice, identificate prin cod numeric personal, o platformă on-line, „Spaţiul privat virtual” (SPV), disponibilă 24 de ore din 24.
Prin SPV, contribuabilii care au acces la internet dispun de o serie de servicii fără a mai fi nevoiţi să facă deplasarea la sediul unităţilor fiscale, pentru:
• depunerea declaraţiilor fiscale, fără a fi necesară printarea formularelor, deplasarea la sediul ANAF sau la oficiul poştal
• achiziţionarea timbrelor sau a unei semnături digitale calificate
• solicitarea şi eliberarea adeverinţelor de venit electronice, care constituie documente originale în formă electronică
• solicitarea şi eliberarea certificatelor de atestare fiscală electronice, care constituie documente originale în formă electronică
• vizualizarea sumelor datorate de contribuabili în baza declaraţiilor şi încasărilor înregistrate, respectiv a deciziilor de impunere emise de ANAF etc.
Tot aici, contribuabilii vor găsi conturile de trezorerie unde se pot plăti aceste sume şi vor putea tipări şi „nota de plată” către trezorerie.
Sumele datorate către ANAF pot fi achitate astfel:
• cu ordin de plată, prin virament bancar, inclusiv prin intermediul serviciilor de plăţi on-line, puse la dispoziţia contribuabililor de către băncile comerciale la care sînt deschise conturile
• în numerar, prin intermediul unităţilor de trezorerie de care aparţin contribuabilii, pe baza „notei de plată” către trezorerie
• în numerar, prin mandat poştal la oficiile poştale.
Înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual se poate face accesînd www.anaf.mfinante.gov.ro, secţiunea „Servicii Online” – Serviciul înregistrare/înrolare persoane fizice, parcurgînd cîţiva paşi simpli. Pentru înregistrare, contribuabilii au nevoie de: • datele de identificare • un număr de telefon mobil valabil • o adresă de e-mail valabilă • un număr de decizie de impunere emisă de ANAF, începînd cu anul 2013.
În cazul în care contribuabilii nu deţin o astfel de decizie, pot completa formularul on-line şi cu codul de identificare, comunicat on-line, după completare şi cu actul de identitate pot merge la oricare dintre sediile ANAF din apropiere să se adreseze ghişeului dedicat validării înregistrării acestora în SPV.
Contribuabilii care au optat pentru varianta validării la ghişeu, codul eliberat pe portal în scopul validării este valabil doar 10 zile. Astfel, aceştia trebuie să se prezinte la sediul ANAF în acest interval, în caz contrar, trebuie să completeze din nou formularul de înregistrare.