La doi ani și jumătate de la contractarea ultimului împrumut bancar, în cuantum de 60 milioane lei, Consiliul Județean va lua un nou credit. De data aceasta suma vizată este de 100 milioane lei. Pe de altă parte, aleșii județeni au fost de acord și cu modificarea anexei la contractarea finanțării interne de 60 milioane lei, având în vedere că s-au cheltuit doar 26 milioane lei și este nevoie de restul banilor pentru cofinanțarea unor proiecte importante.
“Avem în fază finală aprobarea unui credit de 100 milioane lei. Știu că este o sumă mare pentru Consiliul Județean Maramureș, dar nu e mare în raport cu proiectele derulate de CJ în acest moment. Fiecare finanțare pe care CJ o accesează, în proporție de 95% reprezintă finanțări europene, 5% reprezentând cele trei drumuri județene pe care le avem pe Anghel Saligny unde sunt fonduri naționale. În rest, toate proiectele noastre sunt cu fonduri europene, toate au cheltuieli neeligibile, toate au contribuții și de la bugetul local. Drept urmare, acest credit vine în sprijinul proiectelor cu finanțare europeană, pentru asigurarea acestor cofinanțări și cheltuieli neeligibile pe care CJ Maramureș doar din fonduri proprii nu și le permite” – a specificat președintele Ionel Bogdan.
Șeful administrației județene a precizat că e nevoie de o contribuție importantă din partea județului la cofinanțarea proiectului ce vizează realizarea de parcuri industriale, dar și pentru aquaparkul din Baia Sprie.
Dacă în cazul parcurilor industriale este vorba despre cofinanțări de 53-55%, iar sumele ar urma să fie recuperate pe parcursul a 8-10 ani, în cazul aquaparkului, influența cofinanțării este de până la 60%. Din credit ar urma să fie finanțate și investițiile de la Aeroportul Internațional Maramureș.
“Un alt exemplu este Aeroportul Internațional, unde avem un grad de confinanțare ridicat, mai avem cheltuieli neeligibile, TVA și rulaj pe care trebuie să îl asigurăm până când banii se rambursează de la POIM, să putem realiza lucrările într-un timp cât mai scurt. Să dăm 15 milioane lei din creditul vechi. Necesarul e de peste 60 de milioane lei, astfel încât să asigurăm toate cofinanțările și cheltuielile neeligibile pentru toate lucrările care se realizează acolo, vorbim de investiții de peste 270 milioane lei, plus TVA și evident sistematizarea traficului care va trebui asigurată. Vom mai discuta despre aceste lucruri și în următoarele săptămâni” – a conchis Ionel Bogdan.