Unde faci reclamație dacă nu primești bon fiscal la magazin, coafor sau restaurant?

0
70

• Nu mai ești obligat să plătești nimic! – explică ANAF •

Legislația fiscală din România este foarte clară în privința bonului fiscal. Orice comerciant este obligat să emită acest document, odată ce plătești produsele sau serviciile pe care ți le vinde. Dacă nu primești bon fiscal, ai dreptul să nu mai achiți.
Plângere pentru lipsa bonului fiscal
În primul rând, poți solicita vânzătorului să îți emită bonul fiscal, dacă nu face acest lucru de bunăvoie.
În cazul în care comerciantul nu se conformează și nu ține cont de solicitarea ta, poți face o reclamație la ANAF sau Inspectoratul pentru Protecția Consumatorilor.
De curând, ANAF a transmis că românii ar trebui să primească bon fiscal inclusiv atunci când merg la coafor, frizerie sau să-și facă unghiile chiar și acasă, așa cum se practica de către foarte multe manichiuriste.
În cazul în care cel care oferă serviciile de înfrumusețare nu oferă bon fiscal, clientul poate să plece fără să plătească.
“Dacă operatorul economic refuză, ai dreptul la serviciul respectiv gratuit” – ne explică ANAF.
Totuși, trebuie să precizăm că, uneori, lipsa emiterii bonului fiscal poate fi cauzată de probleme tehnice sau de funcționare a echipamentului de casă. În astfel de cazuri, comerciantul ar trebui să ofere o soluție alternativă, cum ar fi emiterea bonului fiscal manual sau furnizarea altor documente echivalente.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.