Mii de neconformități au fost semnalate anul trecut la Protecția Consumatorilor Maramureș. Mai exact, 2.252 de petiții au fost înregistrate la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Maramureș.
Reclamațiile au făcut referire la produsele alimentare și nealimentare neconforme, produse și servicii financiar-bancare, dar și la abonamentele de telefonie fixă și mobilă. Maramureșenii au semnalat nerespectarea clauzelor contractuale de către diferiți operatori economici, nerespectarea drepturilor de retragere a consumatorilor din contractele încheiate la distanţă în afara spațiilor comerciale, defecțiuni la produse de folosință îndelungată apărute în termenul de garanție, precum și spețe legate de anularea garanțiilor bunurilor de folosință îndelungată. Cele mai multe sesizări au fost pentru problemele găsite în cazul produselor și serviciilor nealimentare: 2.146. Alte 67 de reclamații au vizat produse și servicii alimentare, iar 39 de sesizări au făcut referire la neconformități ce țin de produse și servicii financiar-bancare. Totuși, cele mai multe sesizări au fost neîntemeiate: 664 și doar 650 au fost întemeiate. Din totalul petițiilor, 683 au fost rezolvate amiabil, 59 au fost nesoluționabile, 71-clasate și 95 au fost redirecționate spre alte instituții abilitate. Totodată, 30 de reclamații au fost retrase.