Greti Papiu lansează „o invitaţie la meditaţie despre dimensiunea omului contemporan”

0
119

Artistul plastic, Greti Adriene Papiu, propune în cea mai recentă expoziţie a sa despărţirea simbolică de Simon Hollosy, „părintele fondator al Școlii de Pictură din Baia Mare”.

Artista aduce în lucrările sale o altă abordare, precum şi o altă tehnică artistică. Spre deosebire de artiştii Şcolii de Pictură Băimărene, Greti Adriene Papiu nu mai recurge la refugiul în natură, ci priveşte natura, precum şi omul dintr-o altă perspectivă, una modernă. Expoziţia artistului plastic Greti Adriene Papiu, „Despărţirea de domnul S.H. Fascinaţia anti plein-air” poate fi admirată la Galeria de Artă a Uniunii Artiştilor Plastici din Baia Mare până în data de 3 septembrie.
„Greti Adriene Papiu vine azi într-o zi călduroasă, caniculară, să ne răcorească puţin cu aceste minunate lucrări, majoritatea note de călătorii, imagini surprinse din viteza deplasării, şezând comod pe scaunul din spate al limuzinei. Iată deci o punere în balans a acestor frumoase realizări cromatice. M-a surprins şi faptul că tehnica este una mai actuală, ea este maestra tehnicilor de lucru în Şcoala noastră de Pictură din Baia Mare”, a evidenţiat artistul plastic, Ioan Anghel Negrean.
Ideea acestei expoziţii s-a născut undeva la începutul anului şcolar trecut. Deşi peisagistica din Baia Mare a rămas la fel de captivantă ca şi pe vremea lui Simon Hollosy, Greti Papiu lansează o invitaţie la meditaţie asupra dimensiunii omului creativ contemporan.
„Atunci când Simon Hollosy şi-a adus propria şcoală de pictură din Munchen, a aboregenizat-o în Baia Mare, cu concursul autorităţilor locale şi a dat naştere la un fenomen artistic care a vieţuit cu bune, cu mai puţin bune, cu momente critice, până în zilele noastre. Ziua de azi şi această expoziţie vă propune să meditaţi asupra dimensiunii actuale a omului contemporan, a omului creativ contemporan. Sigur că peisajul a rămas la fel de captivant ca pe vremea lui Tata Hollosy. Această simbolică despărţire de Simon Hollosy, dar nu şi de moştenirea sa culturală, din contră, ne-o asumăm generativ. Azi ne despărţim de o procedură care înseamnă un anumit tip de experienţă artistică. şi căreia i s-a spus refugiul în natură, putem spune mai degrabă fuga în natură”, a punctat curatorul expoziţiei, criticul şi istoricul de artă, Tiberiu Alexa.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.