Lipsa vitaminei D dă dureri puternice de spate şi de articulaţii

0
1027

Durerile puternice de spate şi de articulaţii pot fi cauzate de o simplă deficienţă a unei singure vitamine, scrie healthyfoodhouse.com.
Vitamina D nu este o vitamină, ci este mai degrabă asemenea unui hormon. În loc să fie produsă de tiroidă, ea este produsă de piele, când este expusă la soare. Ea este necesară pentru numeroase procese în organism.
Cortizolul are nevoie de cantităţi mari de vitamina D pentru a fi produs. Cantităţi insuficiente de cortizol produc durere şi inflamare a articulaţiilor. De aceea este nevoie de cure de cortizon pentru a alina durerea.
Durerea de spate are legătură cu lipsa de vitamina D şi cu deficienţele de vitamina B12, B5 şi B6.
Durerile de cap apar la persoanele cu lipsă de vitamina D pentru că acestea dorm prost şi suferă de depresie. Lipsa de somn, asociată cu durerea provocate de lipsa vitaminei D contribuie la durerile de cap.
Profesor doctor Doina Catrinoiu, diabetolog şi nutriţionist, de la Universitatea Ovidius Constanţa, ne-a vorbit despre simptomele lipsei de vitamina D din organism, dar şi cum putem evita o asemenea lipsă.
Aşadar, cum ştim că nu avem suficientă vitamina D în organism? Care sunt simptomele? Cum ne putem adapta alimentaţia pentru a beneficia de efectele vitaminei D, pentru a avea toată viaţa o osatură rezistentă? În ceea ce priveşte simptomele, „există câteva pe care le prezintă adultul, ca de exemplu tetania sau – cum se numeşte popular – cârceii, care sunt un semn de lipsă de vitamină D şi, în mod normal, arată lipsa de calciu. Mai este, de asemenea, spasmofilia, care de multe ori este supradiagnosticată, după părerea mea”. În general, există un deficit de vitamina D în rândul populaţiei, din cauza alimentaţiei. Românii mănâncă foarte puţin peşte. Cea mai importantă sursă de vitamina D este peştele gras – somonul de exemplu (deşi orice tip de peşte conţine vitamina D). Alte alimente care ne pot ajuta în acumularea de vitamina D sunt carnea de vită, brânzeturile, gălbenuşul de ou. Oricum, sursa cea mai importantă şi care absoarbe cel mai bine calciul este peştele gras, ficatul de peşte. „La noi există aşa o idee că peştele gras îngraşă, dar atunci ce să mai vorbim de carnea grasă? Peştele gras este foarte bun, bogat în radicali liberi, o sursă foarte importantă şi foarte sănătoasă pentru organism. Ar trebui o educare mai clară a populaţiei în ceea ce priveşte consumul de peşte. Şi la adulţi, şi la copii”, ne spune dr. Doina Catrinoiu.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.