Podul peste Someş la Seini prinde contur

0
497

Lucrările la construcţia viitorului pod peste râul Someş, ce va lega Seiniul de Pomi – Satu Mare, sunt în derulare. Astfel, s-au executat deja forajele bazei pe ambele maluri, urmând construirea primului picior de sprijin. De asemenea, Primăria Seini a luat în administrare terenul de pe celălalt mal, pe care se construieşte, pentru a nu exista probleme, deoarece este singurul beneficiar al investiţiei.

Muncitorii au realizat 38 de foraje în total, care asigură baza viitorului pod peste râul Someş. Gabriela Tulbure, primarul din Seini, ne-a explicat: „S-au făcut foraje pe celălalt mal al râului Someş, în locul de trecere cu bacul, unde se construieşte podul între Seini şi Pomi. Au fost prevăzute în proiect 28 de foraje, făcute pe malul nostru şi 10 pe cealaltă parte. Acum încep pregătirile la radieri şi la prima pilă. Am rezolvat şi problema cu terenul de la Pomi, pe partea unde se construieşte. Am discutat la Ministerul Dezvoltării, precum şi la consiliile judeţene din Maramureş şi Satu Mare şi cea mai bună variantă a fost ca acest teren să treacă, cu un contract de superficie pe 99 de ani, la oraşul Seini. Am făcut acest lu­cru pentru a nu avea niciun fel de problemă cu proiectul, deoarece suntem singurul beneficiar al acestei investiţii. Noi am făcut proiectarea, am obţinut finanţarea, aşa că trecem şi terenul de la Pomi tot pe noi, un lucru normal. Dar de acest pod se vor folosi toţi, deoarece leagă Maramureşul de Satu Mare. Acesta a fost raţionamentul nostru, să facem o punte de legătură chiar în anul Centenarului, când ar trebui să fim mai uniţi, mai buni. De asemenea, nu mi se pare normal ca în secolul XXI să se mai circule cu bacul, la fel cum se făcea şi în urmă cu 100 de ani!”.

Podul va avea benzi rutiere şi pietonale

Execuţia forajelor pe ambele maluri
Execuţia forajelor pe ambele maluri

La final, contrucţia va beneficia atât de căi rutiere, cât şi pentru pietoni, structura lui fiind metalică: „Podul va avea o lungime de 180 de metri, din care 100 sunt peste luciul de apă, urmând ca restul să fie pe cele două maluri, câte 40 de metri. Noi sperăm ca lucrările să fie finalizate în maximum trei ani de la momentul începerii. Acesta este şi termenul conform contractului semnat, însă constructorul şi-a luat angajamentul că va termina mai repede. Acest pod odată finalizat va deschide foarte mult oraşul Seini din toate punctele de vedere. Investiţia totală este de 3,2 milioane euro. Fondurile nu sunt o problemă, deoarece în acest moment avem semnat contractul de finanţare, iar partea pe care o avem noi, ca şi contribuţie a bugetului local, e disponibilă. Cofinanţarea noastră este în sumă de 400.000 lei, plus alte câteva cheltuieli neeligibile, precum plăţile cu proiectul tehnic, studiul de fezabilitate, autorizaţiile”, a conchis Gabriela Tulbure. Ca utilitate, podul va beneficia de două benzi de circulaţie rutieră, dar şi pentru pietoni. De asemenea, va avea o lăţime de aproape 8 metri.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.