Investiţia pe drumul judeţean Baia Sprie-Bârsana a ajuns la final. Oficialii Consiliului Judeţean Maramureş au arătat ieri, 13 ianuarie, că mai trebuie realizate doar mici „retuşuri”, care ţin mai mult de partea „scripturistică”. În plus, acum se aşteaptă ieşirea din iarnă pentru a se vedea dacă nu apar unele surprize în drumul proaspăt reabilitat. De altfel, o comisie de recepţie va verifica dacă lucrările sunt de calitate, în caz contrar aspectele negative vor fi semnalate constructorului, pentru a fi remediate. Între timp, reprezentanţii CJ Maramureş şi-au propus ca în acest an să execute şi alte lucrări la infrastructura rutieră din Maramureş, astfel încât reţeaua de drumuri din judeţ să fie refăcută.
După ce s-au împotmolit de mai multe ori, lucrările de reabilitare la drumul judeţean Baia Sprie-Bârsana au fost aduse la sfârşit. După rezilierea contractului cu Selina, oficialii Consiliului Judeţean Maramureş s-au văzut nevoiţi să reorganizeze licitaţia, iar investiţia propriu-zisă a fost reluată în data de 8 octombrie 2014, atunci când s-a dat ordinul de începere a execuţiei. Pentru a nu pierde fondurile, autorităţile au urgentat lucrările. Chiar dacă termenul de finalizare prevăzut în contract figurează abia pentru data de 8 mai 2016, reprezentanţii CJ Maramureş răsuflă uşuraţi şi spun că greul a trecut. „Din punct de vedere fizic, proiectul este realizat. Mai avem de făcut unele chestiuni mai mult scripturistice, nu am vrut să riscăm în niciun fel perioada aceasta şi să avem timp suficient pentru a efectua recepţiile, remedierea, dacă se impune şi plata până la 100% a contractului”, a declarat şeful administraţiei maramureşene, Zamfir Ciceu. Potrivit raportului făcut public de conducerea CJ Maramureş, s-a reuşit finalizarea stratului de piatră spartă, a stratului de uzură. De asemenea, s-au realizat dispozitivele de scurgere şi evacuare a apelor pluviale, semnalizarea verticală, consolidarea cedărilor de platformă şi s-a încheiat consolidarea Văii Cavnicului, toate în proporţie de 100%. În plus, „podeţele transversale, cămăşuielile zidurilor de sprijin existente, drenurile longitudinale, marcajele longitudinale şi trotuarele sunt executate integral”. Mai trebuie să se realizeze completări la parapetele metalice şi remedieri la unele accese rutiere. Tot pe lista activităţilor restante mai figurează şi transmiterea raportărilor către instituţiile abilitate a anumitor documente. Urmează să fie realizată şi recepţia lucrărilor. „Lucrările au fost încheiate, dar mai trebuie făcute mici ajustări în vederea pregătirii pentru recepţie. Ne-am gândit la o comisie de recepţie care să fie formată din profesionişti de bună calitate, care să aibă disponibilitatea de a face o recepţie cu maximă exigenţă. Nu avem niciun fel de problemă pentru a semnala deficienţele, astfel încât acestea să poată fi remediate”, a punctat managerul de proiect, Vasile Şpan. Pe de altă parte, autorităţile maramureşene aşteaptă trecerea iernii, pentru a constata dacă lucrările au fost într-adevăr de calitate. „Mă bucur că în sfârşit am reuşit să realizăm acest obiectiv. Sper ca după perioada iernii să nu avem surprize, pentru că am urmărit execuţia lucrării. Mi s-au părut de o calitate foarte bună. Sper ca începutul de an să ne dea speranţe pentru a începe şi alte proiecte”, a spus vicepreşedintele CJ Maramureş, Emil Marinescu. Reprezentanţii CJ au mai arătat că „durabilitatea drumului” va depinde de modul de exploatare a acestuia. „Cu anumite limitări de tonaj, limitări de viteză, în următorii 20 de ani vom putea să avem un drum foarte bun”, a adăugat Zamfir Ciceu.
Proiecte pentru 2016 în infrastructura rutieră
Preşedintele CJ Maramureş a mai adăugat că pentru acest an se au în vedere şi alte investiţii la infrastructură rutieră. „Trebuie să ne îngrijim ca în bugetul pe 2016, fără a avea niciun fel de legătură cu faptul că este un an electoral, să ne pregătim acele categorii de documentaţii, avize, studii, prevăzute în ghidurile de finanţare, astfel încât proiectele depuse să întrunească un punctaj bun înspre maxim. În ce priveşte proiectele de reabilitare a infrastructurii rutiere, sunt două tronsoane majore pe care ne-am gândit să intervenim şi să le propunem la finanţare. Unul vizează legătura dintre judeţul Sălaj, Cehu Silvaniei, Ariniş, pod Ardusat – Hideaga cu apendice de la pod Ardusat spre legătura cu Satu Mare, apoi partea de Coaş-Copalnic-Făureşti-Şurdeşti, legătură în Baia Sprie-Bârsana, obiectiv finalizat. În faza a doua, în măsura în care vom avea oarecare rezerve, sperăm să putem finanţa măcar parţial, ceea ce înseamnă Valea Izei, de la Vadu Izei la Săcel”, a explicat preşedintele CJ Maramureş, Zamfir Ciceu.